2015-02-08, 11:30
Medlem
Jag tycker det känns som att alla har officepaketet på sina datorer men ingen har betalat för det. Själv sitter jag med pages och openoffice, men är inte nöjd! Jag vill också ha office-paketet, men mindre sugen på att betala 1000 kr för det. Finns det något enkelt och säkert sätt att fixa det på?

Anar att det finns på thepiratebay, men aldrig laddat ner något på min mac tidigare för jag vill inte ha in massa skit i datorn.

Tips på lätta och säkra sätt att få ner en fullständig office-version tack!
Citera
2015-02-08, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C25
Jag tycker det känns som att alla har officepaketet på sina datorer men ingen har betalat för det. Själv sitter jag med pages och openoffice, men är inte nöjd! Jag vill också ha office-paketet, men mindre sugen på att betala 1000 kr för det. Finns det något enkelt och säkert sätt att fixa det på?

Anar att det finns på thepiratebay, men aldrig laddat ner något på min mac tidigare för jag vill inte ha in massa skit i datorn.

Tips på lätta och säkra sätt att få ner en fullständig office-version tack!

Hmmm. Så du är inte nöjd med Pages. Okej. Får man fråga varför du också vill ha Office ? Tyckte det mesta finns tillgängligt princip överallt, som du säger Open office, Pages, Google Docs.

Tips på lätta och säkra sätt, mjaa det säkraste skulle ju absolut vara att du "köper" det.
Annars får du väll kolla runt lite på piratbukten, man får ej länka piratgrejjer här så du får kika runt lite själv.
Citera
2015-02-08, 12:12
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Säkert och enkelt är som sagt den legala vägen. Office 365 kan du välja att antingen betala årsvis eller månadsvis (90 kr). Tänk på att du då även får installera den på fem klienter samt att du får 1 TB lagring i Onedrive per konto, detta ska dock ändras till obegränsad lagring.
Citera
2015-02-08, 13:40
Medlem
Citat:
Hmmm. Så du är inte nöjd med Pages. Okej. Får man fråga varför du också vill ha Office ? Tyckte det mesta finns tillgängligt princip överallt, som du säger Open office, Pages, Google Docs.

Anledningen har främst med min pågående utbildning att göra. Så fort man skriver grupparbeten skrivs det i Word, och visst, jag kanske kan skriva i ett annat program, men det blir fortfarande krångligt med att exportera dokument, eller när man kopierar mellan olika program att strukturen blir annorlunda osv. Dessutom vill jag ha fullversionen av excel då många framtida arbetsgivare efterfrågar goda kunskaper i excel, och då tycker jag inte att numbers är ett tillräckligt bra alternativ.

Citat:
Säkert och enkelt är som sagt den legala vägen. Office 365 kan du välja att antingen betala årsvis eller månadsvis (90 kr). Tänk på att du då även får installera den på fem klienter samt att du får 1 TB lagring i Onedrive per konto, detta ska dock ändras till obegränsad lagring.

Har kollat på detta också, men om jag nu ska köpa känns det väl vettigare att betala en engångssumma på drygt 1000 kr. Om man köper ett abonnemang blir det ju i längden bra mycket mer pengar än om man betalat en engångssumma, tänker jag...
Citera
2015-02-08, 21:46
Medlem
Littons avatar
Desto mindre man använder program från MS desto enklare och roligare blir livet.

När det gäller att skriva så finns det mängder med alternativ på Mac.

Själv gillar jag Bean. Vill du ha mer lull-lull så finns Growly Write eller Pagehand. Förutom de tyngre som Mellel och Nisus Writer.

För kalkylark anser jag att Google Sheets är totalt överlägset.
Citera
2015-02-08, 21:54
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C25
Har kollat på detta också, men om jag nu ska köpa känns det väl vettigare att betala en engångssumma på drygt 1000 kr. Om man köper ett abonnemang blir det ju i längden bra mycket mer pengar än om man betalat en engångssumma, tänker jag...

Beror på hur man ser det. För mig med fem klienter hemma och Office Pro 2013 till priset 5 tkr /dator = 25 tkr så föredrar jag 90 kr per månad. Det räcker i många månader innan jag kommer upp i 25 tkr. Samt att jag inte är låst till den version jag köper till engångskostnad. Men det är valfritt.

1000 kr låter som en studentlicens. Kolla i så fall om du kan köpa via skolan, eftersom här är 18 års gräns så får jag förmoda sista åren på gymnasiet eller början på högskola eller universitet, för de två senare brukar det finns extremt förmånliga licenser via skolan att tillgå.
Citera
2015-02-09, 00:01
Medlem
1000 kr plockade jag från pricerunner men mycket möjligt att det inte är en fullständig version då (jag är inte så teknisk).

Jag är inne i min senare del av högskolestudier på Göteborgs universitet, och kollade upp det här med licenser och kan bara se att forskare/anställda får ta del av dessa licenser tyvärr!
Citera
2015-02-09, 13:13
Medlem
M0ngots avatar
Jag tanka en från piratebay igår och den funkar utmärkt. Så fort jag installerat det så ladda den hem den senaste uppdateringen och det är på svenska. Det är även med en nyckel ifall man behöver suport vi deras onlinetjänst. (Om det funkar vet jag inte)
Citera
2015-02-16, 12:11
Medlem
sk33s avatar
Grupparbeten är ett helskotta för dokument, inte bara är det problem mellan LibreOffice/Openoffice och MS Office (för att inte nämna andra office-paket), det är dessutom problem mellan MS Office 2007, 2008, 2010, 2011 och 2013 - vilka är de som folk brukar ha...

Open document är helt oanvändbart i dagsläget (verkar väl som att Office 2013 stödjer det bäst), det som tycks gälla är att oavsett Office-paket spara filerna i Office 2003-format, och behålla det formatet. Ska man samarbeta med andra kan det kanske finnas en vits med att komma överens om samma plattform, typ alla använder senaste Libreoffice eller Google docs.

Vill du prova Office 2011 går det nog att söka på office 2011 swedish , eller liknande, på lämplig fildelarsite. M0ngot verkar vara på rätt spår. Jag skulle hålla mig borta från supporten.

Det är generellt "säkrare" att ta hem gamla torrents, dagsfärska vet man ju aldrig vad det kan vara för skit i, det läggs ofta upp fake eller infekterade versioner av Office, Photoshop etc, även till Mac numera.
Senast redigerad av sk33 2015-02-16 kl. 12:14.
Citera
2015-02-16, 16:10
Medlem
Du får ju en gratis provmånad först och om man inte känner för att betala varje månad är det bara att göra ett ny account det gör jag när jag inte har cash
Citera
2015-02-16, 20:22
Libreoffice kan spara ner i alla fil-format. Borde inte vara några problem.
Citera
2015-02-16, 20:32
Medlem
800 kronor för studentlicens i fyra år, och då får du fria uppdateringar hela den tiden. Längre än så räcker ändå inte en vanligt Office-version. Köp på http://www.microsoftstore.com/store/...ctID.263156100, alla studenter jag känner har köpt det. 200 kronor per år, 17 per månad, det är ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in