Citat:
Hmmm. Så du är inte nöjd med Pages. Okej. Får man fråga varför du också vill ha Office ? Tyckte det mesta finns tillgängligt princip överallt, som du säger Open office, Pages, Google Docs.
Anledningen har främst med min pågående utbildning att göra. Så fort man skriver grupparbeten skrivs det i Word, och visst, jag kanske kan skriva i ett annat program, men det blir fortfarande krångligt med att exportera dokument, eller när man kopierar mellan olika program att strukturen blir annorlunda osv. Dessutom vill jag ha fullversionen av excel då många framtida arbetsgivare efterfrågar goda kunskaper i excel, och då tycker jag inte att numbers är ett tillräckligt bra alternativ.
Citat:
Säkert och enkelt är som sagt den legala vägen. Office 365 kan du välja att antingen betala årsvis eller månadsvis (90 kr). Tänk på att du då även får installera den på fem klienter samt att du får 1 TB lagring i Onedrive per konto, detta ska dock ändras till obegränsad lagring.
Har kollat på detta också, men om jag nu ska köpa känns det väl vettigare att betala en engångssumma på drygt 1000 kr. Om man köper ett abonnemang blir det ju i längden bra mycket mer pengar än om man betalat en engångssumma, tänker jag...