• 1
  • 2
2015-02-08, 11:08
Medlem
Sverige2025s avatar
Den här tappra kvinnan försöker i alla fall städa bort smutsen ifrån våra gator.

Här är filmen som visar hur en tiggare oprovocerat blir misshandlad av en förbipasserande kvinna.

Källa : http://www.expressen.se/gt/kvinna-fi...dlar-tiggaren/
Citera
2015-02-08, 11:12
Medlem
LegaliseItNows avatar
Om det är någon hon skall sparka på är det folk som ger tiggaren pengar.

Att sparka på en hungrig tiggande zigenare är inte heroiskt på något sätt.
Citera
2015-02-08, 11:14
Medlem
MusPetarns avatar
Välkänd alkis som utför dådet.
Citera
2015-02-08, 11:16
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow
Om det är någon hon skall sparka på är det folk som ger tiggaren pengar.

Att sparka på en hungrig tiggande zigenare är inte heroiskt på något sätt.

Om fler börja göra copy cat på hennes beteende, så börja tiggarna inse att de inte är önskvärda här heller. En vuxen man skall kunna ta emot lite kärring slag utan att lida allt för stor skada.
Citera
2015-02-08, 11:20
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Om fler börja göra copy cat på hennes beteende, så börja tiggarna inse att de inte är önskvärda här heller. En vuxen man skall kunna ta emot lite kärring slag utan att lida allt för stor skada.
De bryr sig inte om de är "önskvärda", om de får pengar så kommer de i vilket fall som helst.

Jo jag tror nog att tiggaren är rätt så härdad och inte bryr sig allt för mycket, men hon gör ingenting bra.
Citera
2015-02-08, 11:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Den här tappra kvinnan försöker i alla fall städa bort smutsen ifrån våra gator.

Här är filmen som visar hur en tiggare oprovocerat blir misshandlad av en förbipasserande kvinna.

Källa : http://www.expressen.se/gt/kvinna-fi...dlar-tiggaren/
Oprovocerat? Att smutsen sitter där och ylar när man går förbi är provocerande nog men jag är emot våld så jag försöker på alla andra sätt visa min avsky.
Citera
2015-02-08, 11:26
Medlem
Agamantums avatar
Tja tar man och omfördelar resurserna från utsatta till tiggare, som nu skett så är det inte så konstigt beteende. Det är inte som så att man dubblat resurserna till de som står absolut längst ner i samhället.

Skulle man dubblat resurserna kommer det inte från överklassens rikedomar i alla fall utan då är det medelklassen som ska "öppna hjärtat" ännu mer.
Citera
2015-02-08, 11:31
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Oprovocerat? Att smutsen sitter där och ylar när man går förbi är provocerande nog men jag är emot våld så jag försöker på alla andra sätt visa min avsky.

Jag förespråka inte heller våld, men jag tänker inte bry om någon tiggare bli misshandlad och jag tycker det är lustfullt när sådan händer. För är jävligt trött på dem.

Jag förstår folk är irriterade på Tattarplågan i Jönköping. Tattarslöddret brände ner 1/2 stan 1948 i tattarupplopp, så Svenskarna fick gå man ut ur huset för att försvara sin stad emot tattarna.
Senast redigerad av Sverige2025 2015-02-08 kl. 11:33.
Citera
2015-02-08, 11:37
Medlem
Ser riggat ut.
Skulle inte förvåna mig ett dugg och det är iscensatt för att visa hur ond den vite mannen är.
Citera
2015-02-08, 11:40
Medlem
utav dialekten/ uttalet så kanske det rent av är en assimilerad landsman som utför detta synnerligen "hatfyllda brott"??
denna kvinna var kanske trött på smutsen och skäms över den skit som produceras och exporteras till jkp vackra gator?

okej, man behöver ju inte sparka på dom- men lite verbal förolämpning ser jag inte som nått större problem, med några välriktade formuleringar så ser man till att de förstår vad man egentligen tycker.

//
Citera
2015-02-08, 11:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MusPetarn
Välkänd alkis som utför dådet.
Som dessutom inte själv låter svensk ...

Bra att hon hängs ut - hoppas hon åtalas också.
Citera
2015-02-08, 11:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magirus
Ser riggat ut.
Skulle inte förvåna mig ett dugg och det är iscensatt för att visa hur ond den vite mannen är.
Hur lyckas man visa det gestaltat med en kvinna som dessutom själv inte hanterar svenska språket klockrent?

Ta av dig offerkoftan föreslår jag ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in