Ja du, har man inte extrema manier där man typ blir psykotisk och tror att man kan gå på vattnet

utan mer glada produktiva hypomanier så är det en klassiker att man bara vill bli av med deppen. Så är det för mig också. Det har tagit åratal av ärliga observationer av mig själv att inse att mina "glada dagar"
alltid slutar med att jag kraschar ner i en depression. Så länge jag har kvar hypomanierna kan jag helt enkelt inte bli av med depressionerna. Nu har varje individ sitt eget mönster, det är därför man måste hålla koll på sig själv och inte bara gå på vad andra säger. Men jag har förstått att en hel del personer har det som jag.
Det finns otäckt mycket att tänka på som ingen annan egentligen kan bestämma åt en. Är det värt en depression för att få sig en flygtur? Är det värt att ens närmaste omgivning tycker att man uppför sig som en idiot för att få känna sig bäst i världen en stund? Är det värt att gå obehandlad och riskera att bli sämre med åren (säger inte att det måste hända, men det kan inträffa, och skedde definitivt för mig)? Är det värt att behandla sig och bli "normal" i omgivningens ögon men känna sig som en annan person?
Biverkningar får man. Punkt. Det är mer en fråga om de är uthärdliga. Tyvärr är viktökning vanligt med många mediciner. Men jag som fått bestående påverkan på sköldkörteln av litiumet tar levaxin för att korrigera hormonbristen och känner inte av några symtom, så det bör i princip gå att åtgärda om det nu blir en långsiktig situation.
Hehe, jag är också oövervinnerlig idag, även om det är lite lugnare än igår. Håller på att skyffla om i medicinskåpet. Jag håller trots allt på att lära mig, igår tänkte jag bara att folk är idioter, jag sade det inte till dem.