2015-02-14, 12:54
Medlem
Andykaufmans avatar
Tål inte henne. Hoppas hon inte blir partiledare. Eller ännu bättre, hoppas hon dör.
Citera
2015-02-14, 12:57
Medlem
Joosas avatar
Ny lyssnar vi på ekots lördagsintervju med Ebba!

http://sverigesradio.se/p1/#
Citera
2015-02-14, 12:59
Medlem
Shadowknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andykaufman
Tål inte henne. Hoppas hon inte blir partiledare. Eller ännu bättre, hoppas hon dör.

Varför tål du inte henne?
Citera
2015-02-14, 13:02
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andykaufman

Jag hade hoppats på att hon skulle ha fått en plats i eu-parlamentet.. var nära att personrösta på henne av den anledningen.
För vi uppsalabor vill ju nämligen gärna bli av med henne.
Citera
2015-02-14, 13:03
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Ny lyssnar vi på ekots lördagsintervju med Ebba!

http://sverigesradio.se/p1/#

Härligt! Lyssnar givetvis. Hon känns lite nedtonad idag, kanske inte har kommit gång än.
Citera
2015-02-14, 13:12
Medlem
TroPelleDets avatar
Fantastiskt. Hoppas hon blir partiledare. Ballt med ett riktigt högerparti! Det behövs! Kommer bli gamla moderaterna, dv.s segla upp till 15%. Katchiiing
Citera
2015-02-14, 13:22
Medlem
Andykaufmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowknight
Varför tål du inte henne?

Extremt konservativ, religiös och flörtar med zionister. Behöver jag säga mer?
Citera
2015-02-14, 13:30
Medlem
Man märkte att hon var extremt försiktig i Lördagsintervjun. Stod egentligen inte för något. Kanske så hon måste agera nu inför partiledarvalet. Däremot fanns det ju en hel del smaskiga uttalanden från förr som Ekot kunde dra fram

Här är ytterligare en idolbild:
http://www.ebbabusch.com/wp-content/...ochordning.jpg

Text till denna bild:
Att man kan känna sig trygg när man rör sig på gator och torg eller vara säker på att polisen kommer när man ringer borde vara en självklarhet. Sverige behöver:
• Fler patrullerande poliser.
• Hårdare straff för vålds- och sexualbrott.
• Nolltolerans mot mobbing
Citera
2015-02-14, 13:31
Bannlyst
"Bör Sverige ta emot färre flyktingar"

Ebba Busch Thor: Nej

Ni kan sluta hoppas nu Flashback
Citera
2015-02-14, 13:32
Medlem
Babben87s avatar
Jag sympatiserar med Ebba, helt klart. Men för tillfället är det Mattias Karlsson/Jimmie Åkesson som är mina ess. Vi får se vad som händer med Jimmie Åkesson framöver. Jag gillar inte den islamfientliga tonen i Sverigedemokraterna, men den Sverigevänliga tonen är vad som gör SD som starkast för mig.
Citera
2015-02-14, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman

Detta var under "snabbfrågorna" där man bara får svara ja eller nej. Innan det så hade hon ju gjort tydligt att hon stöder temporära uppehållstillstånd och att kommuner ska få mindre bidrag från staten för att ta emot flyktingar (båda åtgärderna motverkar massinströmningen).

Men på denna Ja/Nej-fråga finns bara ett svar om hon inte ska bli totalt massakrerad av media och omöjlig som partiledare redan innan fajten börjat.

Observera att frågan inte var "Bör Sverige ta emot fler flyktingar".
Citera
2015-02-14, 13:36
Medlem
Babben87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman

Det här säger ju ingenting om hennes migrationsideologi. Hon är väl medveten om problemen, det har hon själv uttalat sig om flera gånger. Hon är kristdemokrat och har därför ett i första hand kristet hjärta, men värnar om svenskt kulturarv och ställer sig alltid så långt ifrån vänsterpopulisterna som möjligt. Att svara Nej och Ja på en sådan fråga har alltid ett längre svar och som grundar sig i den ideologi man står för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in