Citat:
Ursprungligen postat av
hammarbysupporter
För mig ganska skrämmande att till en början ens ha en människa som tror på en gud som vice statsminister. Strikt troende kan per automatik inte följa logik just pga tro på respektive trosläror.
Förut såg jag KD som ett vänligt humant parti i guds namn. Även om jag inte själv är troende så kan jag ändå tycka att det vackra med Jesus Kristus, Gud, dygd, vördnad mm kan vara tilltalande.
Men efter att Ebba blev partiledare kom förbyttes det fromma till satan, ren ondska och inget annat. Om hon tror på himmel och helvete så lovar jag henne vart hon hamnar.
Jo, jag är oxå rätt på vilket håll hissen skulle gå åt den dag hon kilar vidare.
Jag tänker att hard core församlingar drivs av tukt, fruktan, rädsla och konflikter. Församlingen måste gjuta in ett starkt vi och dom tänk kring övriga samhället. Annars skulle medlemmarna inte köpa det som försiggår.
Ebba driver politik som om hon var en predikande pastor. Hon försöker utmåla dom som en djävul som ska fruktas.
Jag håller med dig om att ett KD med en, Alf Svensson-typ, som partiledare, framstår som lite gulligt, ett parti som driv av de mjuka frågorna, människor, skola, sjukvård etc. Det är en liten fin barnatro aura över det.
Men Ebba har tagit partiet till en helt annan nivå och åt ett helt annat håll. Hennes KD är ett parti som dundrar på om frågor gällande allt inom politiken. De har en hård och dömande retorik där de med, alla tillbuds stående medel, ger sig på motståndaren snarare än sakfrågor.