2015-02-07, 00:25
Medlem
Hej!
Försöker nu beställa skidset till en utflykt för gymnasiet men det vill inte fungera.
  • Har skandiabanken
  • Har ett electronkort (ungdom)
  • Har tillräckligt med pengar på det
  • Har aktiverat internetköp och köpgränsen är satt högt (köper inte ofta ifrån internet)
  • Har kunnat köpa via internet EN gång, via bokus. Allt annat som steam säger att min bank har nekat infon...
Varför fungerar det inte?
Tacksam för hjälp!

*Är givetvis 18+ och har eget konto, ett sådant allt-i-ett konto.
Citera
2015-02-07, 00:29
Medlem
lemonzhellos avatar
Är väl eländet Verified by Visa som spökar?
Citera
2015-02-07, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Är väl eländet Verified by Visa som spökar?
Enligt Skandia ska Verified by Visa aktiveras automatiskt med varje nytt kort som dom sänder ut och att det är automatiskt på så länge man har aktiverar internetköp...
Antar att det kan vara så, får väl be morsan beställa..
Skulle det fungera bättre med ett betalkort?
Citera
2015-02-07, 00:58
Medlem
Skaffa ett vuxenkort istället. Ser ingen anledning till att glida runt med ungdomskort när man kan ha vuxenkort. Då slipper du allt krångel. Själv fixade jag ett vuxenkort samma dag som jag fyllde 18 år. :P
Citera
2015-02-07, 07:10
Medlem
Skandiabanken har regionspärrar, googla på de o stäng av det så kanske det funkar?
Citera
2015-02-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneakkz
Skandiabanken har regionspärrar, googla på de o stäng av det så kanske det funkar?

Citat:
Ursprungligen postat av vizzor
Skaffa ett vuxenkort istället. Ser ingen anledning till att glida runt med ungdomskort när man kan ha vuxenkort. Då slipper du allt krångel. Själv fixade jag ett vuxenkort samma dag som jag fyllde 18 år. :P
Jag fick den frågan, den enda skillnaden var typ att du inte kan handla i utlandet, vilket jag inte behöver så tackade nej till det för tillfället. Har stängt av regionsspärren för Sverige.
Citera
2015-02-07, 19:26
Medlem
Conceptions avatar
Förmodligen sker betalningen till ett utländskt konto. Därav att det inte fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in