På min kommuns bibliotekssida kan man låna ljudböcker online. När man klickar på länken öppnar sig en spelare (ej VLC eller mediaplayer som jag har i datorn) utan en "egen" spelare som spelar upp ljudboken. Så man får alltså sitta vid datorn om man skall lyssna på dessa ljudböcker.
Jag undrar nu om det finns något sätt att "ladda ner" denna ljudboksfil till datorn så jag kan få in den i min mp4-spelare i stället. Har sökt och testat, men inget har lyckats.
På min kommuns bibliotekssida kan man låna ljudböcker online. När man klickar på länken öppnar sig en spelare (ej VLC eller mediaplayer som jag har i datorn) utan en "egen" spelare som spelar upp ljudboken. Så man får alltså sitta vid datorn om man skall lyssna på dessa ljudböcker.
Jag undrar nu om det finns något sätt att "ladda ner" denna ljudboksfil till datorn så jag kan få in den i min mp4-spelare i stället. Har sökt och testat, men inget har lyckats.
Ja, jag har provat några olika tillägg därifrån. FLV downloader (eftersom det står det är en flash fil), Video downloader professional, DownloadMaster.
skulle ju gå att spela in ljudet via tex. audacity. inte jättekul med tanke på att du då måste låta datorn stå på och spela in ljudfilen över natten eller så men det skulle ju funka om det krisar
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!