Citat:
Ursprungligen postat av
Johanskrivaren
Hej Fr 7 mnader lnade jag ut 1000 kr till min bror som hade satt sig i knipa till en person han var skyldig. Han pstods att han hade blivit hotad att bli nedslagen om han inte betalade sin skuld. Tyckte synd om honom och ville inte han skulle rka illa ut s han fick lna pengarna fr att bli av med sitt problem. Nu har det gtt 7 mnader, varje mnad som kommer r det ngon urskt varfr han inte har kunnat betalat. Frst var det problem med frskringskassan (han r arbetsls), sedan har det varit andra troliga och mindre troliga anledningar. Brjar bli riktigt sur p honom. Tycker han beter sig otacksamt tanke p att jag hjlpte honom ur hans knipa. 1000 kronor r inte mycket och jag har ett jobb, men tycker det hr till har man lnat ska man betala tillbaks. Jag har funderat p att sga till honom betala inte tillbaks s behver du inte heller hra av dig. Tycker ni det r verdrivet?
Frklara fr honom att i frsta hand betalar man rkningar, i andra ln till familj o vnner. I tredje hand kper man mat och sist kommer njen. Kommer du p att han prioriterar annorlunda kommer du inte vara glad p honom.