2015-02-05, 22:24
Medlem
Hejsan,gick ut för att röka och såg att min misse fångat en mus,när han släppte ner den så tog jag den och slängde iväg den,den levde men var nog skadad

Vad ska man göra,låta katten leka med den? Döda den?
Citera
2015-02-05, 22:25
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Vad ska man göra,låta katten leka med den? Döda den?
Ja
Citera
2015-02-05, 22:25
Medlem
Låt naturen ha sin gång, katten visar bara upp den för han vill visa husse hur duktig han har varit.
Citera
2015-02-05, 22:29
Medlem
Låt kattfan göra vad den vill med fanskapet
(Lite jobbigt om katten tar in skiten inomhus dock)
Citera
2015-02-05, 22:35
Medlem
Låt katten ha sin mus. Den har jobbat hårt för att fånga den. Min katt fångar allt möjligt så jag har aldrig så mycket öppet att den kan springa in direkt. Annars så släppte den bytet där inne och så blev det ny jakt igen. Nu får den leka med sitt byte utanför och ibland slutar det med en måltid.
Citera
2015-02-05, 22:38
Medlem
Vitalrepuss avatar
Acceptera gåvan och laga till något gott, exempelvis whitetrash-pyttipanna! Receptet hittar ni inristat på min klotgrill utanför husvagnen i Sundbyberg
Citera
2015-02-05, 22:40
Bannlyst
Om han jobbat hårt för att få sig lite mus ska du självklart låta honom få njuta av det hela.
Citera
2015-02-05, 22:47
Bannlyst
skratta hånfullt åt katten i ansiktet och släng fram en mindre död spädgris så du höjer du standarden för kattens jakt.

Katten gav dig musen som gåva så du kan göra vad du vill med den.
Citera
2015-02-05, 23:03
Medlem
Zanizailas avatar
Gott om idioter är det här.

Katter är enorma skadedjur i naturen då de dödar massvis med vilt (fåglar, gnagare och annat smått som näbbdjur och ödlor) varje år. Håll katterna inomhus för tusan!

Det här är inte mer okej än om vi hade hundar lösa och de sprang och fällde rådjur emellanåt.
Citera
2015-02-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zanizaila

Katter är enorma skadedjur i naturen då de dödar massvis med vilt (fåglar, gnagare och annat smått som näbbdjur och ödlor) varje år. Håll katterna inomhus för tusan!

Det här är inte mer okej än om vi hade hundar lösa och de sprang och fällde rådjur emellanåt.

Katter är ett mer vilt och självständigt djur än hunden, och katterna är mer beroende av sitt revir, så att jämföra katt och hund är inte korrekt.
Citera
2015-02-06, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zanizaila

Du vill kanske hellre ha in gnagarna i ditt hus? Katter gör ett väldigt bra jobb och ska därför respekteras väl. Som alltid i naturen så är det de svagaste djuren som faller offer och därför stärks varje djurs egenskaper då det avlas på de bästa exemplaren. Människan tog katten till sig en gång i historien eftersom den höll efter skadedjuren i hus, stall och matförråd.
Citera
2015-02-06, 13:23
Bannlyst
Jag har hört att en katt som tar hem en mus/råtta/(eller vad fan som helst) gör det antingen för att visa husse/matte hur duktig den varit, eller att den vill bidra till hushållet(den vill visa att den hjälper till med mat)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in