2015-02-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zanizaila
Gott om idioter är det här.

Katter är enorma skadedjur i naturen då de dödar massvis med vilt (fåglar, gnagare och annat smått som näbbdjur och ödlor) varje år. Håll katterna inomhus för tusan!

Det här är inte mer okej än om vi hade hundar lösa och de sprang och fällde rådjur emellanåt.

Lite skillnad på ett rådjur och en mus. Enorma skadedjur, det är definitivt människan, som samvetslöst utrotar djurliv och förstör naturen.

När katten kommer med en liten mus, så klappa katten och ge den beröm. Lever musen, låt den kila iväg.
Citera
2015-02-06, 19:50
Medlem
Kattbett på smådjur leder i 90% av fallen till blodförgiftning och död. Slå ihjäl musen och ge den till katten.
Citera
2015-02-06, 19:51
Medlem
batakis avatar
Låt katten leka med den, men undvik att den tar med den in. Min katter är duktiga på att fånga möss, men ändå fick jag en musfamilj som bodde bakom mitt kylskåp och levde på kattmat.
Citera
2015-02-07, 16:15
Medlem
kisse ska leka med den, döda den och sen ska du säga: duktig kisse.
Kisse håller borta alla rådisar och möss på tomten, kisse är tomtens skräck...
Citera
2015-02-07, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataki
Låt katten leka med den, men undvik att den tar med den in. Min katter är duktiga på att fånga möss, men ändå fick jag en musfamilj som bodde bakom mitt kylskåp och levde på kattmat.

kanske kisse börjar höra lite dåligt...
Citera
2015-02-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Hejsan,gick ut för att röka och såg att min misse fångat en mus,när han släppte ner den så tog jag den och slängde iväg den,den levde men var nog skadad

Vad ska man göra,låta katten leka med den? Döda den?

Å tänk på kattpesten.
då blir kisse jätte sjuk.
Citera
2015-02-07, 16:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nashvillelady
Lite skillnad på ett rådjur och en mus. Enorma skadedjur, det är definitivt människan, som samvetslöst utrotar djurliv och förstör naturen.

När katten kommer med en liten mus, så klappa katten och ge den beröm. Lever musen, låt den kila iväg.
Rådjur är också skadedjur i vissa sammanhang... Finns få djur som kan förstöra en trädgård så effektivt ...
Citera
2015-02-07, 16:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Hejsan,gick ut för att röka och såg att min misse fångat en mus,när han släppte ner den så tog jag den och slängde iväg den,den levde men var nog skadad

Vad ska man göra,låta katten leka med den? Döda den?
Man slänger inte iväg skadade djur och låter dem självdö ...

När det var min katt så tog jag av honom djur som han lekte med ... endera släppte jag dem och var de för skadade fick maken ha ihjäl dem ..
Döda djur fick han behålla.. han lärde sig snabbt och kom inte hem med leksaker ..

Dock tror jag de kommer med levande djur till sina människor av samma skäl som de gör det till kattungar .. de tycker det är dags att vi lär oss jaga ..
Citera
2015-02-07, 16:59
Medlem
vanligajags avatar
...den bidrar med käk, så var tacksam...
Citera
2015-02-07, 17:43
Medlem
altesvedens avatar
För helvete, låt katten äta upp sin mus i lugn och ro. Var glad att du slipper att musen äter upp dina saker. Katter är duktiga jägare, har själv 3 st.
Citera
2015-02-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Rådjur är också skadedjur i vissa sammanhang... Finns få djur som kan förstöra en trädgård så effektivt ...

Sätt upp rådjursstängsel. Det har jag gjort och också matar rådjuren under vintern. De kommer när jag går ut och ropar på dem. Försök och samsas med dem. Det är ju människan som invaderar deras plats inte tvärtom. Det blir bra mycket roligare om man är vän med naturen och man får maka på sig lite, för djuren ska också ha sin självklara plats. Vad gäller mössen utomhus så behövs de, de är mat åt många fyrfota rovdjur och rovfåglar.
Citera
2015-02-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
...den bidrar med käk, så var tacksam...
Det kanske handlar om att lära katten inte döda djur, det kan hända att det är någons husdjur katten är i närheten av nästa gång, någon som har ett marsvin eller gud vette fan så ja... Jag bara gissar har ingen katt själv, men hetsa lagom tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in