Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-02-06, 10:25
  #61
Medlem
vescs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
På Aftonbladets förstasida har artikeln nu fått titeln Dags att slå hål på Flashbackmyterna

Jag skulle med glädje se dem slå hål på "myter" som att invandrare är överrepresenterade inom brottslighet eller att invandrare är de största bidragstagarna av socialbidrag i Sverige utan att hänvisa till det intetsägande "ja men svenskar begår mera brott" eller "diskriminering är anledningen till varför man inte anställer analfabeter eller personer i 50 år åldern från Somalia".

Det enda Cantwell bevisar är att integrationsdebatten är någon som han can't well.
Citera
2015-02-06, 12:38
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
På Aftonbladets förstasida har artikeln nu fått titeln Dags att slå hål på Flashbackmyterna

Känns som om Aftonbladet håller på att starta ett "tredje världskrig".

Nog för det finns mycket skit på Flashback (jag är ju här), men om Flashback är skit får man nog anse att Aftonbladet är några gånger värre.

Det jag tycker att alla på Flashback ska tillämpa från och med när att bara läsa Aftonbladets alster via unvis.it, alternativt ta en skärmdump, så slipper Flashbacks medlemmar sponsra Aftonbladets destruktiva verksamhet genom en massa "klick".

För övrigt tycker jag att man kan vara glad över att Oisin Cantwell och hans kamrater på Aftonbladets redaktion inte är någon politisk rörelse. Tänk vad mycket de skulle de kunna ställa till med, mentala självmordsbombare som de är.
__________________
Senast redigerad av Zugabe 2015-02-06 kl. 12:40.
Citera
2015-02-06, 13:44
  #63
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Känns som om Aftonbladet håller på att starta ett "tredje världskrig".

Nog för det finns mycket skit på Flashback (jag är ju här), men om Flashback är skit får man nog anse att Aftonbladet är några gånger värre.

Det jag tycker att alla på Flashback ska tillämpa från och med när att bara läsa Aftonbladets alster via unvis.it, alternativt ta en skärmdump, så slipper Flashbacks medlemmar sponsra Aftonbladets destruktiva verksamhet genom en massa "klick".

För övrigt tycker jag att man kan vara glad över att Oisin Cantwell och hans kamrater på Aftonbladets redaktion inte är någon politisk rörelse. Tänk vad mycket de skulle de kunna ställa till med, mentala självmordsbombare som de är.

Mentalt. Fysiskt har jag en känsla av att de inte är särskilt modiga alls.
Citera
2015-02-06, 14:45
  #64
Medlem
EnDronts avatar
"Den svenska flyktingdebatten präglas av en så allvarlig brist på verklighetsförankring att den borde intressera psykiatrin." Stämmer helt, dock inte på sättet som han menar. Om det är så lugnt att diskutera frågan som han säger är det lite märkligt att man inte kan kommentera på i princip någon av Aftonbladets texter i ämnet.

Tänkte på Janne Josefsson i: https://www.youtube.com/watch?v=J0dXT5jAsF8 när jag läser texten. Dock har Oisin rätt i att det debatteras, men det finns ju rätt stora sociala sanktioner om man råkar ha "fel" åsikt.
Citera
2015-02-07, 00:37
  #65
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
På Aftonbladets förstasida har artikeln nu fått titeln Dags att slå hål på Flashbackmyterna

Stackarn, han gör allt för att få lite uppmärksamhet från flashbackarna... Han har väl insett hur många som läser trådar på Flashback och hur få som läser hans alster. Men likväl tänker jag varken läsa den förra eller den här artikeln, då jag utifrån omfattande erfarenhet vet att de kommer att vara skit och skapar lätt illamående hos oss mer begåvade, intellektuellt hederliga och självständigt tänkande personer.
__________________
Senast redigerad av Europe 2015-02-07 kl. 00:40.
Citera
2015-02-10, 01:03
  #66
Medlem
tjockballes avatar
Tycker att folk här borde visa lite mer medkänsla för en utdöende sort.
OC kommer sluta som professorerna i marxism-leninism i de fd östländerna.
Oönskad, förlegad, menlös och maktlös. Som skalet av en fluga spindeln sugit ut innehållet ur.
Vi befinner oss mitt i de utdragna dödsryckningarna av ett system som nått sin sista fas.
Sånt är alltid lite tragiskt, även om systemet i sig är ondskefullt.

Folk som OC kan inte bara backa eller ta sitt förnuft tillfånga.
De har målat in sig i ett hörn. Backar de framstår de som ännu löjligare än de är.
Lite som de där kvinnorna som på något vis etablerat sig som knip-prinsessor.
Till slut är det ingen som bryr sig om hon kommer sära på benen eller inte.
Och då försvinner också det potentiella värdet av hennes fitta helt.

Tänk om våra kommunistjournalister plötsligt skulle få för sig att strejka.
För att protestera mot rasismen tex.
Skulle någon bry sig? Svårt att tro.
Men om de skulle börja hungerstrejka då?
Tror nog folk skulle mest hoppas på att de dog av hungerstrejkandet.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback