2015-02-06, 20:53
Medlem
anonym.hedonists avatar
För att tillvaron är uselt konstruerad. Hela livet går ut på att tillfredsställa behov och det går inte att hoppa av tåget på andra vis än genom självmord.

Vakna (för tidigt), skita, tvätta tänder/kropp, äta frukost, pendla till jobb/studier, jobba/studera, pendla hem, motionera, ät middag, springa ärenden, njuta av några timmars nöje, gå till sängs. Detta repeterar man sedan i tiotals år tills man en dag kolar vippen.

Ingen mening i det hela när man distanserar sig själv från rutinerna och ambitioner/mål; allt är bara en rundgång som slutar i döden som tillintetgör dina handlingar. Sett från ett mycket brett perspektiv kan man säga att du aldrig egentligen existerat.

Jag har förståelse för knarkare, suputer och självmördare. Vid närmare eftertanke bemöter de den bittra sanningen på det ärligaste möjliga sättet: verklighetsflykt draget till sin spets.
Senast redigerad av anonym.hedonist 2015-02-06 kl. 20:57. Anledning: e
Citera
2015-02-06, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
För att tillvaron är uselt konstruerad. Hela livet går ut på att tillfredsställa behov och det går inte att hoppa av tåget på andra vis än genom självmord.

Vakna (för tidigt), skita, tvätta tänder/kropp, äta frukost, pendla till jobb/studier, jobba/studera, pendla hem, motionera, ät middag, springa ärenden, njuta av några timmars nöje, gå till sängs. Detta repeterar man sedan i tiotals år tills man en dag kolar vippen.

Ingen mening i det hela när man distanserar sig själv från rutinerna och ambitioner/mål; allt är bara en rundgång som slutar i döden som tillintetgör dina handlingar. Sett från ett mycket brett perspektiv kan man säga att du aldrig egentligen existerat.

Jag har förståelse för knarkare, suputer och självmördare. Vid närmare eftertanke bemöter de den bittra sanningen på det ärligaste sättet: verklighetsflykt.
Håller inte med. Vad hindrar dig från att säga upp dig? Och sluta med att känna så?
Citera
2015-02-06, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
Håller inte med. Vad hindrar dig från att säga upp dig? Och sluta med att känna så?

Att tillvaron är sådan?

Nu väntar vi bara på att Frigjord dyker upp på forumet. Han är också anarkist och pessimist
Citera
2015-02-06, 21:05
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Håller inte med. Vad hindrar dig från att säga upp dig?
Om jag säger upp mig så dör jag av brist på mat och skydd.
Citat:
Och sluta med att känna så?
Föreslår du lobotomering eller hur hade du tänkt att jag skulle lyckas med ett sådant massivt självbedrägeri? Tro mig, hade jag kunnat tro på Gud, frälsning och livets godhet så skulle jag inte skriva på detta delforum. Det är för sent att bli övertygad av sagor om man är vuxen och normalbegåvad.
Citera
2015-02-06, 21:07
Bannlyst
Citat:
Om jag säger upp mig så dör jag av brist på mat och skydd.

Föreslår du lobotomering eller hur hade du tänkt att jag skulle lyckas med ett sådant massivt självbedrägeri? Tro mig, hade jag kunnat tro på Gud, frälsning och livets godhet så skulle jag inte skriva på detta delforum. Det är för sent att bli övertygad av sagor om man är vuxen och normalbegåvad.
YO jag har jobbat inte på lång tid inga jävla Skyddsnät skyddar mig. TRO MIG jag är mer jävla anarkist än vad du någonsin kommer bli äckliga unge som låtsas något å det grövsta..

Hej svejs... Vadå brist på skydd du är ju Anarchy 99 börja lev som det. Det är min enda uppmaning
Citera
2015-02-06, 21:16
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
YO jag har jobbat inte på lång tid inga jävla Skyddsnät skyddar mig. TRO MIG jag är mer jävla anarkist än vad du någonsin kommer bli äckliga unge som låtsas något å det grövsta..

Hej svejs... Vadå brist på skydd du är ju Anarchy 99 börja lev som det. Det är min enda uppmaning
Jag blir inte immun mot väder och vind genom att vara anarkist.
Citera
2015-02-06, 21:17
Bannlyst
Citat:
Jag blir inte immun mot väder och vind genom att vara anarkist.
Sluta tro att du är anarkist då
Citera
2015-02-06, 21:18
Citat:

....
....
....
Va?
Citera
2015-02-06, 21:19
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Ja, varför? Jag tror starkt på att lycka kommer ifrån insidan av egen erfarenhet.

För att lycka är ett extremtillstånd. Högst temporärt.

Däremot kan man vara nöjd merparten av sin liv.
Citera
2015-02-06, 21:19
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Sluta tro att du är anarkist då
Det finns bättre sajter att besöka om du vill vara en trollande fåne. /pol/ eller /b/ passar säkert utmärkt för dig.

Seså, schas.
Citera
2015-02-06, 21:43
Bannlyst
Citat:
Det finns bättre sajter att besöka om du vill vara en trollande fåne. /pol/ eller /b/ passar säkert utmärkt för dig.

Seså, schas.
Ja, jag ska sluta störa din verklighetsflykt som anarkist med (13,04 inlägg per dag),
Citera
2015-02-06, 21:49
Medlem
Milford.Cubicles avatar
jag vet inte.. det känns så tomt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in