Flashback bygger pepparkakshus!
2015-02-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Haha vilket lätt liv du har haft.

Det går utmärkt att skita i hårvårds produkter det räcker med varmt vatten. Har inga problem med att håret blir flottigt och det luktar gott utan sköljmedels doften.

Intelligensreserven svarar.
Inget implicerar att jag haft ett lätt liv. Uppenbarligen lider du inte av samma sak heller, som jag påpekade i mitt första svar. Ändå ska du såklart komma med det där meningslösa svaret
Citera
2015-02-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Det finns många paranoida människor i världen i dag, en av "nojorna" är att schampon är fulla av livsfarliga och dödliga kemikalier som är fruktansvärt farliga för allt levande på jorden, etc. etc. Jag testade en gång i 2 veckor utan schampo och upplevde ingen som helst skillnad mer än att håret blev ofräschare och fetare eftersom enbart vatten inte löser upp fettet och skiten vare sig i håret eller på skalpen. Efter de 2 veckorna så välkomnade jag verkligen en rejäl hårtvätt.
Du testade inte tillräckligt länge. Det tar ett tag innan du ser resultatet. Och nu vet jag inte hur du gjorde, men man ska rensa håret först från ickevattenlösligt skit, annars blir resultatet bara fettigt oavsett hur läge du försöker.

Och angående kemikaliehetsen. Alla hetsar inte om det, väldigt många vill bara skona sitt hår och hårbotten från starka rengöringsmedel. Sånt sliter du vet.
Citera
2015-02-05, 17:24
Medlem
kames avatar
Alla dessa människor som undrar vad dom ska göra om man har mjäll.

Har ni aldrig funderat på varför ni har det? Ni tvättar håret varje dag med schampo, och tror att det inte blir rent nog?

Det är ju hårbotten som är uttorkad, oftast är det inte ens svamp utan flagor från den uttorkade skalpen som ramlar av ner i håret. Första dagarna kommer förmodligen håret vara fett. Efter nån vecka brukar de se fint ut för att sedan blir ännu finare.
Kör balsammetoden från Lockig.se och det funkar bra. Tänkte prova köra helt utan och tvätta varje dag med vatten, istället för balsam var 4:e dag ungefär (ibland blir håret inte ens fett försen 2 veckor).

Så läs på Lockig.se. Tvätta med sista schampo så ni får bort alla restprodukter och kör sedan godkända, silikonfria balsam. Mitt hår glänser jämt och ständigt, får alltid komplimanger om mitt hår.
Citera
2015-02-05, 17:30
Medlem
El Capitanos avatar
Det är tröttsamt måste jag säga med dessa inbillade mirkakelkurer. "Ååh, schampo är så hemskt! Det är kemikalier i! Det var mycket bättre på stenåldern, då hade alla fint hår och sjöng kumbaya tillsammans!".

Kan ni inte sluta använda tvål också? Vi kan kalla er för stenåldershipsters och man kommer känna på två kilometers avstånd när ni kommer.
Citera
2015-02-05, 17:46
Medlem
julepumlans avatar
Slutade med allt form av hårvård i 3 veckor å tvättade håret med öl.. Fick bra resultat å många villa ligga

http://www.hairstyles123.com/hairstylepics/dreadlock/dreadlock_hairstyle_19.jpg
Citera
2015-02-05, 17:53
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolo1234
Då jag har för långt hår tvättar jag alltid med shampoo annars blire för fett, när jag har kort gör jag de ibland och jag har märkt att håret typ skapar en frisyr av sig själv hahah, låter konstigt men såäre

Jo, håret får en riktigt härlig volym ifall man har det relativt kortklippt och inte använder schampo allt för ofta. De bästa frisyrerna får jag dag 1-2 utan schampo, sen blir det för fettigt!
Citera
2015-02-05, 17:53
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Fett som utsöndras? Syftar du på oljigheten efter ett par dagar utan shampoo?
Det försvinner efter ett tag när hårbotten repat sig utav våldföringen (läs shampoo).

Är inte alls sunkigt. Om man är nojig för sunkighet så får man väl se till att man tvättar håret med någon sulfat fri schampoo en gång i månaden eller så, det funkar säkert det också.

Jag tycker annars att folk som vill testa denna metod kan göra det och återkomma med resultat i denna tråd. Jag ska även uppdatera hur det går för mig.
Precis den oljigheten jag menar. Hur ska fettet försvinna utan något fettlösligt är det jag inte förstår men jag ska ändå testa att sluta med schampoo.
Jag återkommer med svar inom en vecka, då ska jag bara ha använt balsam 2 ggr är målet.
Citera
2015-02-05, 17:59
Medlem
Isnatts avatar
Jag slutade med schampo för ca 3 år sedan. Håret fick mycket bättre kvalité, var inte lika sprött och tunt eller vad man ska säga. Har mössa nästan hela dagarna då jag jobbar som kock och när jag slutade med schampo blev hårbotten inte lika känslig heller.

Var tveksam innan men tänkte att 'ah jag kan väl testa nån månad!'. Jag sparade ut till lite längre page förra året och håret var kanon. Klippte sen av det
Använder duschcrème till övriga kroppen.
Citera
2015-02-05, 18:08
Medlem
McHammereds avatar
Använder schampoo kanske var 3-4 dusch annars helt utan. Känner mig fräschare av det men är så dålig på att plocka upp balsam i affären och utan får jag så fylligt / fluffigt hår, vilket jag inte gillar alls (svårt att fixa till snyggt).
Citera
2015-02-05, 18:18
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Men e du äcklig eller håret luktar ju inhemskt pojkrum om man inte dushar av det med tvål/schampo.

PS Det är säkert ni som sätter er framför mig på bussen spårvagnen och luktar gammalt inhemskt hår.
Senast redigerad av Gbg-Smoke 2015-02-05 kl. 18:23.
Citera
2015-02-05, 18:22
Medlem
mSrks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinugwa
- Jag använder nu ett vattenlösligt vax men föredrar hårspray, tycker att det är mycket enklare och snabbare. Däremot är det svårt att hitta ett spray som är lätt att duscha ur. Några tips? Gärna utan drivgas (pumpspray)!

Testa att använda sådant där "volym-pulver", Got2b har exempelvis ett par olika sådana. Jag var själv en riktig hårspraysmissbrukare förut och mitt hår såg ofta glansigt ut och blev stelt av allt spray. Med sådant här pulver slipper man få hår som ser glansigt ut, men pulvret gör fortfarande tillräckligt mycket för att man ska kunna forma håret utefter eget tycke.

Det är svårt att förklara, men jag tycker definitivt att det är värt ett försök. Har genom året plöjt igenom många olika sorters hårprodukter utan att någonsin bli riktigt nöjd. Här är något youtube-klipp som förklarar lite: http://youtu.be/-o6FEdxZ0jM?t=1m5s
Citera
2015-02-05, 18:56
Medlem
SWAGINATIONs avatar
Brudarna jag träffat har velat ta i mitt hår.

Bada jätte varm --> balsam --> bada ännu varmare ---> skölj ur --> sänk värmen --> ha i schampoo --> sänk värmen --> tvätta ur --> profit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in