Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-02-03, 19:22
Medlem
culpadoluss avatar
Hej!

När jag kom hem från jobbet igår möttes jag av en trasig teve där min 3-årige son har spelat boll i vardagsrummet. På något sätt har den tagit i så hårt att det nu ser ut som på bilden nedan, fast lite större där bollen har lämnat avtryck.

http://asset0.cbsistatic.com/cnwk.1d/i/tim/2012/09/06/replace_laptop_screen_002_610x404.png

Jag köpte den på Blocket för ett par veckor sen. Även om den inte är helt ny så känns det tråkigt att behöva köpa en ny TV igen.

Så min fråga är om någon vet ifall detta täcks av hemförsäkringen?

Tacksam för svar!
Citera
2015-02-03, 19:33
Medlem
DyingAtheists avatar
Det lättaste är ju att du läser i dina egna försäkringsvillkor. Vi kan ju omöjligt veta vad du tecknat för försäkring och vad den täcker.

Ett stalltips är ju annars att om du har tillägget drulle/allrisk eller motsvarande så täcker det skadan, annars inte. Självrisken kommer du dock inte undan ändå.
Citera
2015-02-03, 19:34
Medlem
Beaumonts avatar
Det är omöjligt att svara på utan att veta exakt vilken försäkring du har. Har du allriskförsäkring torde den täcka skadan.

Personligen skulle jag säga att bästa är att ringa och prata med ditt försäkringsbolag.

EDIT: Tvåa på bollen, ser jag.
Citera
2015-02-03, 19:36
Medlem
Eftersom det är en olycka så skulle jag säga ja.
Citera
2015-02-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av culpadolus

När jag kom hem från jobbet igår möttes jag av en trasig teve

http://asset0.cbsistatic.com/cnwk.1d/i/tim/2012/09/06/replace_laptop_screen_002_610x404.png

Det där är inte en TV...
Citera
2015-02-03, 19:58
Medlem
Spiritualitys avatar
Och detta fick du reda på när du kom hem?
Var din son ensam hemma, eller din partner valde att inte informera dig?

Kontakta ditt försäkringsbolag.
Citera
2015-02-03, 20:12
Medlem
Caens avatar
Har du ett någorlunda vettigt försäkringsbolag så täcker hemförsäkringen, men med tanke på att det är en begagnad laptop så blir det nog inte mycket dyrare att helt enkelt köpa en ny med tanke på självrisken som ligger mellan 1500-2000 beroende på bolag och avtal.

Fantastiskt för övrigt att en vuxen människa inte vet skillnaden mellan en laptop och tv?
Citera
2015-02-03, 20:20
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caen
Har du ett någorlunda vettigt försäkringsbolag så täcker hemförsäkringen, men med tanke på att det är en begagnad laptop så blir det nog inte mycket dyrare att helt enkelt köpa en ny med tanke på självrisken som ligger mellan 1500-2000 beroende på bolag och avtal.

Fantastiskt för övrigt att en vuxen människa inte vet skillnaden mellan en laptop och tv?

Jag uppmanar dig till att läsa detta igen, är det inte så att trådskaparen enbart har tagit en bild ifrån nätet och att det fortfarande är trådskaparens teve som det talas om? Om inte håller jag med dig.
Citat:
På något sätt har den tagit i så hårt att det nu ser ut som på bilden nedan, fast lite större där bollen har lämnat avtryck.
Citera
2015-02-03, 20:23
Medlem
culpadoluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Det där är inte en TV...

Citat:
Ursprungligen postat av Caen

Nu är jag inte säker på ifall ni är dumma i huvudet på riktigt eller om ni bara försöker att framstå som det.

Vi lever på 2000-talet och i en informationsålder. Sedan ungefär 1970 har LCD-skärmar använts på olika hemelektroniska produkter och under 1980-talet påbörjades produktion av LCD-skärmar för bärbara datorer. Senare tillkom LCD-bildskärmar också hos tv-apparater och om ni inte redan har förstått korrelationen är bilden bara till för att visa på ett ungefär hur skadorna ser ut på tv:n eftersom att bildskärmarna på en laptop och en tv är extremt lika rent funktionellt. Skador på en datorskärm och en tv kan således se liknande ut, varför jag valde att lägga upp en bild på en bärbar dator med LCD-skärm.

Att ni inte förstod det sambandet är för mig makalöst.

Tack alla ni andra för svar. Jag har grundläggande hemförsäkring hos Trygghansa och ingen tilläggsförsäkring. Tyvärr verkar det som att det krävs utökad hemelektronikförsäkring (allrisk/drulle) för att skadorna ska ersättas.
Citera
2015-02-03, 20:28
Medlem
culpadoluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Jag uppmanar dig till att läsa detta igen, är det inte så att trådskaparen enbart har tagit en bild ifrån nätet och att det fortfarande är trådskaparens teve som det talas om? Om inte håller jag med dig.

Tack, du förstod det uppenbara som de två andra på något skrämmande sätt lyckades gå miste om att inse.
Citera
2015-02-03, 20:31
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Tack, du förstod det uppenbara som de två andra på något skrämmande sätt lyckades gå miste om att inse.

Fantastiskt för övrigt att en vuxen människa inte kan tolka skrift, jag håller med dig - det är skrämmande.
Citera
2015-02-03, 20:34
Medlem
Caens avatar
Citat:
Otroligt skrämmande att man missade ett ord eller två?

Mer skrämmande att du har barn och inte vet vad din försäkring täcker, och skaffa drulle om du har barn... Dåre..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in