Citat:
Ursprungligen postat av
Raticid
Det där är inte en TV...
Citat:
Ursprungligen postat av
Caen
Har du ett någorlunda vettigt försäkringsbolag så täcker hemförsäkringen, men med tanke på att det är en begagnad laptop så blir det nog inte mycket dyrare att helt enkelt köpa en ny med tanke på självrisken som ligger mellan 1500-2000 beroende på bolag och avtal.
Fantastiskt för övrigt att en vuxen människa inte vet skillnaden mellan en laptop och tv?
Nu är jag inte säker på ifall ni är dumma i huvudet på riktigt eller om ni bara försöker att framstå som det.
Vi lever på 2000-talet och i en informationsålder. Sedan ungefär 1970 har LCD-skärmar använts på olika hemelektroniska produkter och under 1980-talet påbörjades produktion av LCD-skärmar för bärbara datorer. Senare tillkom LCD-bildskärmar också hos tv-apparater och om ni inte redan har förstått korrelationen är bilden bara till för att visa på ett ungefär hur skadorna ser ut på tv:n eftersom att bildskärmarna på en laptop och en tv är extremt lika rent funktionellt. Skador på en datorskärm och en tv kan således se liknande ut, varför jag valde att lägga upp en bild på en bärbar dator med LCD-skärm.
Att ni inte förstod det sambandet är för mig makalöst.
Tack alla ni andra för svar. Jag har grundläggande hemförsäkring hos Trygghansa och ingen tilläggsförsäkring. Tyvärr verkar det som att det krävs utökad hemelektronikförsäkring (allrisk/drulle) för att skadorna ska ersättas.