2015-02-03, 18:00
Bannlyst
Så vad är det som egentligen skiljer dessa åt mer än smaken. Nocco har mindre kolsyra vilket jag gillar enormt. Celsius har en surare smak imo.

Annars vad är det som skiljer dessa? Jag tänker på ingredienserna. Vilken är bäst?

Funderar på att beställa ett flak Nocco med päronsmak (inkl koffein). Åsikter om smaken? Behöver man köra koffein eller är det bättre att undvika i samband med intag av kreatin?
Citera
2015-02-03, 18:05
Medlem
Dreass avatar
Bäst för vad?
Citera
2015-02-03, 18:13
Medlem
Testat båda men det är väl en smaksak. Inget jag skulle betala för igen.

Mixxed Up Light från Lidl har nog mest koffein av allt jag testat. Tar jag 3 så blir jag som ett monster på gymmet och de är inte så dyra heller. Extrapris just nu 110kr för 30st.
Citera
2015-02-03, 19:19
Medlem
tj.s avatar
Den ena innehåller grenade aminosyror, den andre gör det inte. Det de däremot har gemensamt är att de är extremt dyra i förhållande till ingredienserna. Vill du ha koffein innan träning finns det koffeintabletter att köpa, vill du ha BCAA till träningen så finns det BCAA-pulver för en bråkdel av vad Nocco kostar.
Citera
2015-02-04, 11:14
Medlem
super86s avatar
Nocco redovisar sin innehållsförteckning för varenda ämne som finns i den. Döljer ingenting. Grenade aminosyror och koffein i stora drag.

Celsius redovisar ingen detaljerad innehållsförteckning vilket gör att den kan innehålla vilken skit som helst. Koffein och "vitaminer".
Citera
2015-02-05, 13:38
Medlem
Celsius smakar fan skit. Sur smak dessutom. Inget bra för magen.
Citera
2022-03-20, 13:28
Medlem
Hej 2015, 2022 här!

Vill bara meddela att Celsius i mitt tycke är ljusår godare än Nocco. Sippar på en Nocco päron just nu och den smakar typ Redbull med päronsmak.

Celsius crispy pear är min favorit, det ni beskriver som ”surt” är det bästa med den, det gör den drickbar. I stort smakar den liksom kolsyrad pärondryck så för att vara en energidryck är den förvånansvärt lättdrucken och trevlig i smaken!

Den saknar den där distinkta energidrycksmaken som det flesta annat (inkl. Nocco) har, som kanske är det absolut vidrigaste som finns? Lukten slår inte heller upp i huvudet och ger en migrän samma sekund som man öppnar burken.

Ja denna vidrigt sötsliskiga Shrek-Nocco med riktigt artificiell päronsmak blandat med redbull som jag gjorde misstaget att köpa fick mig att googla frågan och denna tråd kom upp. Kändes som ett tillräckligt viktigt bidrag till diskussionen för att det skulle vara motiverat att väcka en 7 år gammal, fullkomligt värdelös, tråd om något ytterst trivialt.

Skiter i innehållsförteckningen, Nocco går inte att dricka. Hur företaget överlevt sedan 2015 är ett mysterium.
Senast redigerad av Polypolar 2022-03-20 kl. 13:41.
Citera
2022-03-24, 20:06
Medlem
Varför köper folk denna skit? Vill ni ha koffein så köp koffeintabletter eller en vanlig redbull om du vill ha en dricka.
Citera
2022-04-10, 04:24
Medlem
Överpris på båda två, kör på koffeintabletter istället
Citera
2022-04-10, 04:29
Medlem
Slackoffs avatar
Nocco innehåller BCAA som med tiden kommer att brytas ner till samma kemikalier som ger kadaver den distinkta lukten av lik.
Även BCAA smakar död.
Så den där mysko bismaken är samma smak som du skulle få om du suger på ett ruttet lik.
Bon apetit.

Dessutom är BCAA helt verkningslöst.
Det gör bara att den här energidrycken får en extremt obehaglig bismak och kortare hållbarhet.

En gång råkade jag dricka utgången BCAA dryck av ett annat märke och jag kaskadkräktes.
Senast redigerad av Slackoff 2022-04-10 kl. 04:33.
Citera
2022-04-10, 09:24
Medlem
ÖB har 0.5L energidricka för 5kr just nu på kampanj. Jag kör kalori fri med smaken ICE Blast. Jäkla go tycker jag. Samma värdelösa innehåll som Nocco och Celsius. Stort plus att man slipper det värdelösa BAA. Helt sjukt att de lägger i sånt skräp för det sabbar ju smaken också.
Citera
2022-04-17, 19:59
Medlem
Celsius smakar piss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här