Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Nu finns det inte längre något hopp för kalifatet
.
https://www.expressen.se/kronikorer/...-de-atervanda/
Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Avlats i Kalifatet? Vad är detta för skitsnack, eller tror du på Kalifatet? I så fall är du precis som Skråmo och andra IS-anhängare. Dessa barn - alltså de som inte fanns innan deras föräldrar reste till IS i Syrien, är medborgare i de länder där deras föräldrar är medborgare. Likaså barnen som togs av sina föräldrar till Syrien. Sverige har allt med dessa barn att göra om barnen är svenska medborgare. "Folk därnere" bryr sig säkert eftersom det handlar om barn och då de trots att de själva drabbats av IS ändå har kvar mer mänsklighet än du i din trygga tillvaro i Sverige. Men det kurdiska självstyret har inget ansvar för svenska barn, utan det är Sverige som har ansvaret.
Nantale, de lämnade Sverige för Kalifatet. De gav inte bara Sverige fingret, utan de var i krig mot oss.
Vi pratar här om de mest fanatiska islamister som har funnits (vad jag vet). Dessa svenska islamister som Skråmo var inte nöjd med den demokratin och de mänskliga rättigheter som fanns i Sverige, ska de nu ta del av dessa rättigheter?
Michael poserade med ett barn på ena armen och ett vapen i andra handen.
I deras Kalifat fanns det hårda islamistiska regler. De skar halsen av folk på det mest brutala sätt. Skråmo och hans hustru valde sina barns framtid (barnen i sig är oskyldiga, ja det tycker jag också).
Skråmo delar inte våra värderingar, vilket han visat under hela denna tid. Hade han kunnat få medborgarskap i Kalifatet hade han haft det.
I går på tv4 nyheter intervjuade en norsk reporter svenska IS-kvinnor. Nu vill de komma hem till Sverige. De har ju inte gjort något, anser de. Nu vill de att barnen ska gå på svensk förskola. Nu när allt kollapsat vill de återvända hem.
Jag har inte läst hela tråden men de som såg samma nyheter som jag hörde även att en norsk kvina blev dömd till två och ett halvt års fängelse endast för att hon
ville åka dit.