Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-15, 23:04
  #349
Avstängd
Vad gör denna råttan just nu då när ISIS blir tillbakatryckta? Tvekar på att han är i fronten och krigar.
Får vi se han i Sverige snart eller, hoppas vi kan hjälpas åt om han återvänder att lägga ut så mycket information om denna mannen som det bara går.
Citera
2017-03-16, 18:25
  #350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Jag känner inte till någon annan etnisk svensk som åkt, men jag kan lätt ha missat det förstås. Tror inte på Skråmo. Och det är väl tveksamt om det är sant över huvudtaget?

Enda källan till påståendet är före detta sharianotarien hos ISIS tillika desertören "Mohammed Hallbia", det är ett minst sagt tvivelaktigt underlag.

Visst, skulle det han säger vara sant är paret med med största sannolikhet Michael Skråmo och hans konvertit till hustru. Det är mycket osannolikt att andra etniskt svenska par hade rest ner utan att det på något sätt hade uppmärksammats i media.
Citera
2017-03-17, 13:21
  #351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbgzer
Vad gör denna råttan just nu då när ISIS blir tillbakatryckta? Tvekar på att han är i fronten och krigar.
Får vi se han i Sverige snart eller, hoppas vi kan hjälpas åt om han återvänder att lägga ut så mycket information om denna mannen som det bara går.

Om jag inte minns fel så är han bosatt är Raqqah. Detta ställe är näst på tur att tas tillbaka efter Mosul.
Vad som händer efter det om han överlever är att leva på flykt och fortsätta att begår terrorism, IS kommer inte att försvinna bara för att man får bort dom ifrån alla städer som dom kontrollerar. Så länge Saudiarabien och andra betalar så kommer dom att fortsätta försöka sprida terror och islam.
Citera
2017-03-19, 10:47
  #352
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nookie
Om jag inte minns fel så är han bosatt är Raqqah. Detta ställe är näst på tur att tas tillbaka efter Mosul.
Vad som händer efter det om han överlever är att leva på flykt och fortsätta att begår terrorism, IS kommer inte att försvinna bara för att man får bort dom ifrån alla städer som dom kontrollerar. Så länge Saudiarabien och andra betalar så kommer dom att fortsätta försöka sprida terror och islam.

Skulle inte bli ett dugg förvånad om han skulle dra tillbaks till Sverige med svansen mellan benen. Väl här blir han åtalad för terrorbrott men friad då bevisen inte anses tillräckliga.

Annars kan jag tänka mig att IS ser honom som alltför mycket av en tillgång i och med hans etnicitet för att låta honom bara dö utan vidare.
Citera
2017-03-19, 14:05
  #353
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Jag har hört att man kan komma undan med mord på en isis krigare här i sverige då isis inte räknas som människor längre utan en insekt som bör krossas men om det är sant eller inte vet jag inte

Har hört att Svenska isis medlemmar har fått kraftigt på huvudet här hemma i sverige. Känner en som personligen körde ut en isis krigare i skogen och slog sönder knäna, tårna och till slut begravdes levande i skogen

Kanske en myt så ta detta med en nypa salt
Det kan vara en myt men du känner personen som ska ha gjort det? Ska man ljuga kan man väl i alla fall anstränga sig för att få det att låta rimligt.
Citera
2017-03-19, 14:09
  #354
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Skulle inte bli ett dugg förvånad om han skulle dra tillbaks till Sverige med svansen mellan benen. Väl här blir han åtalad för terrorbrott men friad då bevisen inte anses tillräckliga.

Annars kan jag tänka mig att IS ser honom som alltför mycket av en tillgång i och med hans etnicitet för att låta honom bara dö utan vidare.
Han frias och får sedan byta identitet, får livvakter, bostad, pengar, vård etcetera som vanligt.
Citera
2017-03-19, 21:54
  #355
Medlem
Han bytte profilbild på FB den 8 mars! Är det någon som kan vapen sikte så vore det "kul" att få den tolkad.

Hans nya namn där är: Abdul Samad Ibn Hajar
Citera
2017-03-25, 03:46
  #356
Medlem
Nu är det nära. Undrar när vi får se Skråmo sjunga på sista värsen innan han klämmer in sitt blekfeta arsle i en bepansrad skoda. Jag hoppas vi kan få se ett videoklipp av händelsen. Förhoppningsvis skjuter en kvinnlig kurdisk soldat en RPG rakt in i fronten på skodan så att inga oskyldig skadas!
Citera
2017-03-25, 09:33
  #357
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zera80
Nu är det nära. Undrar när vi får se Skråmo sjunga på sista värsen innan han klämmer in sitt blekfeta arsle i en bepansrad skoda. Jag hoppas vi kan få se ett videoklipp av händelsen. Förhoppningsvis skjuter en kvinnlig kurdisk soldat en RPG rakt in i fronten på skodan så att inga oskyldig skadas!

Tror inte han har den styrkan i sin tro. Han kommer snart dyka upp i Sverige. Så att vi får försörja hans fruar o barn. Tyvärr.
Citera
2017-03-26, 00:03
  #358
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Tror inte han har den styrkan i sin tro. Han kommer snart dyka upp i Sverige. Så att vi får försörja hans fruar o barn. Tyvärr.

Han är inte tillräckligt korkad för att vara dum nog att hoppa in i en VBIED, det är enbart idioterna som gör det, ledarskapet är för intelligenta för att offra sig på det viset.

Det är IQ Rumstemperatur som kör VBIEDs.

Kan tänka mig Skråmo klä sig som Göran i framtiden:
http://img6.ntm.eu/om/public/img/456...bgcolor=f1f1f1
Citera
2017-03-27, 12:58
  #359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Han är inte tillräckligt korkad för att vara dum nog att hoppa in i en VBIED, det är enbart idioterna som gör det, ledarskapet är för intelligenta för att offra sig på det viset.

Det är IQ Rumstemperatur som kör VBIEDs.

Kan tänka mig Skråmo klä sig som Göran i framtiden:
http://img6.ntm.eu/om/public/img/456...bgcolor=f1f1f1

Skulle den här snubben som konverterat tillhöra ledarskapet i isis?? Det tror jag inte en sekund på. Han tillhör dom som är födda kristna men på äldre dar hittat islam. Om han inte spränger sig själv så skjuter dom han när slutet närmar sig. Han är en sminkad gris i deras ögon.
Citera
2017-03-30, 20:49
  #360
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Han är en ovärderlig källa till inside information för svensk och därigenom amerikansk underrättelsetjänst. Det är antagligen till stor del hans upplysningar som hjälpt till att trycks tillbaka IS så mycket på sista tiden.
Hoppas han får en hjältebegravning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback