2015-02-03, 16:39
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Larsson
Haha det är sant dom kan säkert ta den vägen med. Tror dock det blir en tillfällig minskning i snacket om dom "arabiska barbarerna".

Jag tror faktiskt inte att någon tror att IS beter sig som de gör just på grund av att de är araber. Al-shabaab, Boko Haram och talibanerna är tre militanta islamiströrelser som inte är araber. Vi ser muslimska terrordåd i västra Kina, Thailand, Filliperna och södra Ryssland som begås av vitt skilda folkslag.
Citera
2015-02-03, 17:18
Bannlyst
Röstar han på MP eller vänsterpartiet måtro?
Citera
2015-02-03, 17:23
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Riktiga islamister får väl inte rösta?
Citera
2015-02-03, 17:32
Medlem
Patetiska fjun är ni som hatar mot en person som har en stark tro. Alla människor skall få följa sin egen övertygelse och respekteras. Skulle ni resonera likadant om ni som är kristna (eller supporters av kristen åskådning) blev stoppade på väg in i kyrkan för att dessa personer ansåg att ni var "extrema"?

I detta klipp uppvisar han verkligen äkta känslor, det är vad jag kallar empati.

http://www.expressen.se/gt/svenske-i...-video-vadjan/
Senast redigerad av gotcaller 2015-02-03 kl. 17:34.
Citera
2015-02-03, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
IS strider för en islamistisk stat. Att MS skulle rösta på någonting som motarbetar det är högst osannolikt.
Citera
2015-02-03, 18:19
Medlem
Douche-chills avatar
Skråmos flickvän/frus pappa verkar vara den här mannen: https://www.facebook.com/events/364740857001386/?ref=22
Citera
2015-02-03, 18:20
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gotcaller
Patetiska fjun är ni som hatar mot en person som har en stark tro. Alla människor skall få följa sin egen övertygelse och respekteras. Skulle ni resonera likadant om ni som är kristna (eller supporters av kristen åskådning) blev stoppade på väg in i kyrkan för att dessa personer ansåg att ni var "extrema"?

I detta klipp uppvisar han verkligen äkta känslor, det är vad jag kallar empati.

Nej, tro måste inte respekteras. Särskilt inte om den tron, som i det här fallet, får en människa att begå handlingar som massmord, våldtäkter, tortyr osv.
Citera
2015-02-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Nej, tro måste inte respekteras. Särskilt inte om den tron, som i det här fallet, får en människa att begå handlingar som massmord, våldtäkter, tortyr osv.

Det är du som kopplar ihop denna typen av gärningar med tro, det innebär inte att det är fakta. FAKTUM är att det inte är verklighet utan bara en del av din hatiska inställning (eller psykiskt baserade illusioner).
Michael framstår i de klipp jag sett som mycket medveten om sin övertygelse och den baseras på känslor, det är mycket tydligt. Försök inte framhäva Michael som något han inte är.
Citera
2015-02-03, 18:25
Medlem
Enligt Gudmunson är MS:s kall troligen inte att kriga, utan han är i Syrien för att bygga upp en framtid. Vissa "slipper" tydligen dö martyrdöden om de anser sig ha ett annat kall.
Citera
2015-02-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Larsson
Att han snarare är en ideologisk och religiös krigare än någon slaktare vet vi. Jösses vad jag garvade när jag läste det här i tidningen, tänkte att nu kommer alla islamofober avlida när den hemska jihadisten som inte bara är vit och svensk utan dessutom heter Michael är ute och härjar. Och förra veckan läste vi om dansken. Arabhatarna kommer få en jobbig tid framöver.
Det är såhär det går i och med den invandring vi har, ett löpande band som rullar in muslimer i Sverige. De är mycket skickliga på att manipulera och hjärntvätta och drar gärna in även svenskar om de kommer åt. De är som scientologerna, har de väl fått grepp om en person är det nästan omöjligt att avprogrammera. Såna här sk "konvertiter" kommer vi få se fler av, lita på det.
Nu var denne killen tydligen norrman från början? Men uppväxt här i Sverige. Stämmer det att han är från Bergsjön? Om det är så han kommit in i islam, via grupperingarna där, så har jag inte så stort hopp om att han nånsin kommer bli normal igen tyvärr.
Citera
2015-02-03, 18:31
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Det är du som kopplar ihop denna typen av gärningar med tro, det innebär inte att det är fakta. FAKTUM är att det inte är verklighet utan bara en del av din hatiska inställning (eller psykiskt baserade illusioner).
Michael framstår i de klipp jag sett som mycket medveten om sin övertygelse och den baseras på känslor, det är mycket tydligt. Försök inte framhäva Michael som något han inte är.

Jag som kopplar ihop...? Han säger ju själv att han är där för att det pågår ett krig mot islam och han ber folk ta upp jihad!
Vad har det inte att göra med tro?

Det är ingen hatisk inställning, ifall man tycker att det är okej att mörda i sin religions namn så är man helt enkelt fel ute och alltför många människor tycker att religion står över allt annat.
Citera
2015-02-03, 18:33
Medlem
Citat:

Ja för du är precis lika efterbliven som den där dåren. Skulle vilja se hans min när det går upp för han att IS är ett verk av sionisterna. Döda och våldta andra muslimer för judens skull, Allah kommer inte va nådig mot honom. Hoppas även någon kvinnlig peshmergasoldat avlivar den loppiga hunden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in