Citat:
Ursprungligen postat av
Batuta
Hade DN och Orrenius valt att samtala och visa bilder på de svensk-somaliska änkorna i niqab och publicerat vad som rör sig i deras huvuden, är det tveksamt om opinionen för att få "hem" paketlösningar med IS-änkor med ursprung i Somalia och deras barn, varit speciellt stark.
Nej, Niklas Orrenius är väl inte intresserad av att skriva något annat än att skönmåla Islam och dess "kulturyttringar" Ungarna och kvinnorna kan ju bo hemma hos Orrenius och Wallström då då ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Rektangel
Annars brukar skrikvänstern gärna påstå att alla som vistas här är svenskar. I så fall har de utlandsfödda skråmobarnen inte här att göra. De är araber.
Det finns ju inga "etniska svenskar" och ingen "svenskhet" enligt skrikvänstern, så vi kan ju inte hoppas på att de får någon ordning på sin vokabulär, någonsin. Enklast vore ju att kasta ut och deportera hela skrikvänstern till Somalia och Syrien ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Batuta
Längre artikel i DN, som skickat ned Niklas Orrenius:
https://web.archive.org/web/20190412...gret-i-syrien/
Lång och välskriven artikel, vart är DNs och övriga svenska PK-MSMs ylande om
Fredens Religion nu då ?
Fredens Religion har skapat sådana här undergångssekter mest hela tiden under sin 1400 år gamla historia - Var annan eller var tredje generation så startas ett nytt inbördeskrig i den muslimska Världen. Synnerligen helgalna och brutalt grymma
Bara ett historiskt faktum
Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Så Skråmo blev skjuten i halsen och dog, det är dödsorsaken jag läst mig till. Okej, men jag vill gärna någon hjälper hans barn att komma till Sverige. Det kan inte vara rimligt hans barn far illa och dör. Är dom i Sverige nu eller kvar utomlands?
Enligt artikeln så är de alltså kvar i flyktinglägret Al Hol, Rojah, och kommer troligen att vara kvar där ännu en tid.
Med tanke på att det finns 73000 personer där, så är kanske det klokaste att bygga ett nytt flyktingläger en bit därifrån där vattenfrågan och hygienfrågan är bättre ordnad ifrån början och att man flyttar flyktingarna efterhand.
Vad gäller avmagring mm, så kan man ju sondmata även ganska små barn, om de har en tydlig sväljreflex förstås. Fast det ska bara skötas på sjukhus helst