Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-02, 21:42
  #1
Medlem
Blev inbjuden idag till en tillställning på lördag som kräver ett propert klädval.

Tänkte mig svarta oxford, svarta jeans, skjorta och kavaj inför lördagen men behöver tips på bra ställen i Stockholm som kan erbjuda mig bra service och har bra utbud.
För att ha lite kött på benen så skulle jag behöva rekommendationer på kavajer som passar, allt från färg till knäppning, enkel, dubbel trippel etc.
Jag har fastnat för dubbel då det känns mer ledigt men ändå väldigt stiligt om man får till det.

Hjälp uppskattas
Citera
2015-02-02, 22:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p0d1
Blev inbjuden idag till en tillställning på lördag som kräver ett propert klädval.

Tänkte mig svarta oxford, svarta jeans, skjorta och kavaj inför lördagen men behöver tips på bra ställen i Stockholm som kan erbjuda mig bra service och har bra utbud.
För att ha lite kött på benen så skulle jag behöva rekommendationer på kavajer som passar, allt från färg till knäppning, enkel, dubbel trippel etc.
Jag har fastnat för dubbel då det känns mer ledigt men ändå väldigt stiligt om man får till det.

Hjälp uppskattas
Enkelknäppt med 2 knappar, dock kan du med lätthet byta de svarta jeansen till något annat.
Citera
2015-02-02, 22:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Enkelknäppt med 2 knappar, dock kan du med lätthet byta de svarta jeansen till något annat.

Har du något förslag rent spontant?
Har börjat träna igen efter ett långt uppehåll p.g.a. skada, har vuxit ur det mesta men har ett par svarta chinos, marinblåa chinos och beigea chinos som sitter bra just nu.

Är villig att köpa byxor, skjorta och kavaj, men skor är så himla dyrt och gillar mina oxfords.
Citera
2015-02-02, 22:41
  #4
Medlem
Tycker att både NK och Åhléns (det stora vid centralen, inte de andra!!) har väldigt bra service.
Jag brukar förklara premissen och be dom plocka fram något. Om det inte klickar så provar jag ett annat märke/butik tills jag hittat rätt.

Lycka till!
Citera
2015-02-03, 00:41
  #5
Medlem
Du kan inte ha en dubbelknäppt blazer till jeans, går fetbort.

corneliani ID har riktigt fina lite casual blazers.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback