2005-09-26, 17:23
Medlem
Glad i hågen kommer man hem från affären med en förpackning med av affären packad skinka.

Naturligtvis är förpackningen (modell 8x6cm rosa papper med stor etikett) designad för att vi konsumenter inte ska kunna se skavanker på skinkan. Min nyinköpta skinka hade mer fett och äckliga bitar än jag önskar.

Bara jag som irriteras?
Citera
2005-09-26, 19:59
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Nixpix...Det är inte bara du som blir irriterad...Jag har Helt slutat med att handla färdigförpackad skinka eller dylika charkvaror eftersom jag precis som du tröttnat på att tugga segt späck när jag förväntat mig mullig Bayonne...Numera köper jag endast över charkdisk...Där det står någon snäll dam eller herre som sjangtilt skär och väger upp de varor man vill ha som man dessutom kan välja ut och smaka lite på innan man köper...Charkdisk is the shit...Som kidsen säger nuförtiden...
Citera
2005-09-26, 20:04
Medlem
OliTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truman_Peyote
Nixpix...Det är inte bara du som blir irriterad...Jag har Helt slutat med att handla färdigförpackad skinka eller dylika charkvaror eftersom jag precis som du tröttnat på att tugga segt späck när jag förväntat mig mullig Bayonne...Numera köper jag endast över charkdisk...Där det står någon snäll dam eller herre som sjangtilt skär och väger upp de varor man vill ha som man dessutom kan välja ut och smaka lite på innan man köper...Charkdisk is the shit...Som kidsen säger nuförtiden...

Besökte min lilla kvartersbutik igår, blev ledsen när en riktig ragata arbetade i charken, bad om att få smaka deras lufttorkade skinka och fick en arg min och en ytte-pytteliten bit i retur.
Citera
2005-09-26, 20:09
Medlem
Skinkan i Sverige är ju asdyr. På Åland är det ett mer humant pris, samt godare skinka.

Snackar självklart om "riktig skinka" inte förpackad (äcklig päcklig )
Citera
2005-09-26, 20:14
Medlem
m68s avatar
Samma sak när man ex ska köpa grytbitar det ligger fina bitar överst sen slamsor och fett under.
Nä nu köper jag i bit och gör grytbitar själv.
Citera
2005-09-26, 20:20
Medlem
wildhorsess avatar
Jag föredrar skinka med fettet kvar. Fett är gott och nyttigt, dessutom är fettet smakbärande och smakförstärkande.
Citera
2005-09-26, 23:50
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marzocchi
Glad i hågen kommer man hem från affären med en förpackning med av affären packad skinka.

Naturligtvis är förpackningen (modell 8x6cm rosa papper med stor etikett) designad för att vi konsumenter inte ska kunna se skavanker på skinkan. Min nyinköpta skinka hade mer fett och äckliga bitar än jag önskar.

Bara jag som irriteras?
Kan du inte köpa skinkan direkt från charken/delikatessdisken i din butik nästa gång, om dom har en sån? Min erfarenhet är att dom inte förpackar dåliga bitar när man står och ser på nämligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in