2015-04-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
De sovjetiska trupper som slogs mot Finland under vinterkriget var utskrivna från Ukraina och Stalin var inte ryss utan från Georgien.

Det finns en anledning till att jag kallar det sovjetiska trupper och inte ryssar i det inlägg du citerar från mig.

Ok, men det gör väl ingen större skillnad. Visst vi kan kalla det sovjetiska trupper om du vill det. Dock skall man vara medveten om att dessa sovjetiska trupper styrdes av Ryssland.
Citera
2015-04-11, 17:42
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BautaWille
Ok, men det gör väl ingen större skillnad. Visst vi kan kalla det sovjetiska trupper om du vill det. Dock skall man vara medveten om att dessa sovjetiska trupper styrdes av Ryssland.

Helt korrekt att bolsjevikerna var en regim som styrde över Ryssland men det betyder inte att de var ryssar och där är vi säkert överens. Berija var inte ryss utan från Abchazien och Stalin var från Georgien. Chrusjtjov var ukrainare och den som skapade Ukrainas gränser som en skrivbordprodukt 1954 såsom sovjetisk diktator.

Det finns många fler namn jag kan nämna och du kan själv söka och googla på kända namn och finna det mest gemensamma bolschevikerna har är att de nästintill alla var ickeryssar och att anledningen till detta hör till en annan tråd. Nämn en etniskt ryss i den tidiga bolschevikregimen före Stalin eller före operation Barbarossa och jag ger dig beröm.

Sök själv och se vad du finner.
Senast redigerad av Rektangel 2015-04-11 kl. 18:00.
Citera
2015-04-11, 18:22
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Nämn en etniskt ryss i den tidiga bolschevikregimen före Stalin eller före operation Barbarossa och jag ger dig beröm.

Lenin, Rykov, Gorbunov, Milyutin, Krylenko, Nogin,
Oppokov, Shliapnikov och Skvortsov-Stepanov.
Senast redigerad av Ormen Långe 2015-04-11 kl. 18:44.
Citera
2015-04-11, 22:03
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Så ironiskt nog kan man säga att det var britterna som orsakade förintelsen genom att stänga andra alternativ för nazityskland.
Hade man istället låtit tyska fartyg frakta judar till Palestina skulle man inte behövt bygga några utrotningsläger.

Du brukar vara vettig men detta var nog det dummaste jag hört; det normala alternativet för Tyskland vore ju att VARKEN mörda eller deportera en del av sin befolkning. Att skylla detta på britterna är ju vansinne, varken mer eller mindre.
Citera
2015-04-11, 22:40
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe

Har du nått denna tråd... Jag kände till att det fanns ett fåtal etniska ryssar men du har allt fått leta en hel del innan du fann dem men ....Lenin.

Han om någon var väl en av dem som verkligen inte hade etnisk rysk bakgrund utan hade precis allt annat man kunde tänka sig när det gäller mångkulturell bakgrund. Kalmuck, tysk, judisk och svensk men även av adligt (!) ursprung.

Hur många fann du av annat ursprung än ryskt som du var tvungen att sålla bort innan du fann dessa fåtal?

Citat:
Some antisemitic lies just don't die, but it is incumbent on Jewish reporters to refute them every single time, especially when they're being espoused by a brutal Russian politician with the capacity to inflict a lot of pain on the Jews in his country.

According to a JTA report, Russian President Vladimir Putin told the world last week that at least 80 percent of the members of the first Soviet government were Jewish.

“I thought about something just now: The decision to nationalize this library was made by the first Soviet government, whose composition was 80-85 percent Jewish,” Putin said on June 13, during a visit to Moscow’s Jewish Museum and Tolerance Center.

http://www.jewishpress.com/news/breaking-news/putin-perpetuates-antisemitic-lie-of-first-soviet-mostly-jewish/2013/06/20/0/?print

Troligen var det från denna sida du fann dem eller hur? Den sida där Putin insinuerar vilken bakgrund en del av de tidiga bolschevikerna hade och en del opponenter drar då fram de namn du nämner som motvikt. Putin med en bakgrund inom säkerhetstjänsten borde ju veta och har troligen läst deras dossier. Undrar hur de övriga på listan såg ut...

Man skulle nästan kunna tro att det var USA:s regering.

http://vnnforum.com/showthread.php?t=29409

Mer i ämnet.
Senast redigerad av Rektangel 2015-04-11 kl. 23:17.
Citera
2015-04-11, 22:54
Medlem
Jermuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe

Lenins farmor var av den mongoliska folkgruppen kalmucker. Hans morfar var en till kristendom konverterad jude och hans morfars mor var svenska. Hans far var emellertid ryss.

- Orlando Figes, "A people´s tragedy", 1997, s. 142f
Senast redigerad av Jermuk 2015-04-11 kl. 22:57.
Citera
2015-04-12, 00:00
Medlem
Citat:
Helt korrekt att bolsjevikerna var en regim som styrde över Ryssland men det betyder inte att de var ryssar och där är vi säkert överens. Berija var inte ryss utan från Abchazien och Stalin var från Georgien. Chrusjtjov var ukrainare och den som skapade Ukrainas gränser som en skrivbordprodukt 1954 såsom sovjetisk diktator.

Det finns många fler namn jag kan nämna och du kan själv söka och googla på kända namn och finna det mest gemensamma bolschevikerna har är att de nästintill alla var ickeryssar och att anledningen till detta hör till en annan tråd. Nämn en etniskt ryss i den tidiga bolschevikregimen före Stalin eller före operation Barbarossa och jag ger dig beröm.

Sök själv och se vad du finner.

Så ryssar i gemene man är lättledda får; är det det du vill säga?
Citera
2015-04-12, 00:14
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Så ryssar i gemene man är lättledda får; är det det du vill säga?

Jag spinner inte vidare på detta utan hänvisar till aktuella trådar eller sök i mina eller andra trådstarter om revolutionen i Ryssland 1917 och posta därefter i relevanta trådar.

(FB) Har judarna själva skuld till antisemitismen under 1900-talet och multikulturen

Vill inte fara OT.
Senast redigerad av Rektangel 2015-04-12 kl. 00:18.
Citera
2015-04-12, 02:16
Medlem
Citat:
Jag spinner inte vidare på detta utan hänvisar till aktuella trådar eller sök i mina eller andra trådstarter om revolutionen i Ryssland 1917 och posta därefter i relevanta trådar.

(FB) Har judarna själva skuld till antisemitismen under 1900-talet och multikulturen

Vill inte fara OT.

Nej, du har rätt! (indikationerna om att ryssarna är lättledda får får behandlas i någon annan tråd).

Däremot så borde vi kunna gå in på massakern vid Katyn (det borde ha högsta relevans för den här tråden). Var det bara icke-ryssar som genomförde den massakern också?
Citera
2015-04-12, 19:35
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Nej, du har rätt! (indikationerna om att ryssarna är lättledda får får behandlas i någon annan tråd).

Däremot så borde vi kunna gå in på massakern vid Katyn (det borde ha högsta relevans för den här tråden). Var det bara icke-ryssar som genomförde den massakern också?

NKVD

Googla på NKVD och Katyn och se vad du finner.
Varför inte lägga till det magiska ordet jew?

https://www.google.se/search?num=30&newwindow=1&hl=sv&site=webhp&q=nkvd+ jew+katyn&oq=nkvd+jew+kayn&gs_l=serp.1.0.30i10.357 861.360081.0.363535.5.5.0.0.0.0.341.606.3j3-1.4.0.msedr...0...1c.1.64.serp..4 .1.82.Ill2yLXT5Uo

Fråga dig sen...vilka var förövarna och vilka blev offer? Vilka fick skulden och varför...?
Senast redigerad av Rektangel 2015-04-12 kl. 20:13.
Citera
2015-04-12, 22:17
Medlem
Citat:
NKVD

Googla på NKVD och Katyn och se vad du finner.
Varför inte lägga till det magiska ordet jew?

https://www.google.se/search?num=30&newwindow=1&hl=sv&site=webhp&q=nkvd+ jew+katyn&oq=nkvd+jew+kayn&gs_l=serp.1.0.30i10.357 861.360081.0.363535.5.5.0.0.0.0.341.606.3j3-1.4.0.msedr...0...1c.1.64.serp..4 .1.82.Ill2yLXT5Uo

Fråga dig sen...vilka var förövarna och vilka blev offer? Vilka fick skulden och varför...?

Så ryssar är enligt din mening en lättledd skock av får som inte gör den minsta fluga förnär, förutsatt att de inte påverkas av judar och nazister och annat avskum.
Är det så jag skall tolka dina inlägg?
Citera
2015-04-13, 11:48
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Du brukar vara vettig men detta var nog det dummaste jag hört; det normala alternativet för Tyskland vore ju att VARKEN mörda eller deportera en del av sin befolkning. Att skylla detta på britterna är ju vansinne, varken mer eller mindre.
Därav tillägget ironiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in