Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-14, 12:06
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
I måndags sökte jag till akuten pga skyhög feber. Det tog lite prover o gav mig dropp.
Så fort provsvaren kom tillbaka som visade på att jag var riktigt till skillnad mot 90% av dem som söker akut så hände det en massa saker.
Först så byttes droppet mot flytande pecilin samt inläggning på infektion. På morgonen var jag rejält svullen o en läkare tittade på mig.
Två timmar senare så sövdes jag för att snitta upp alla infektionshärdar för att mota min blodförgiftning. Däremellan han de med en vävnadsröntgen för att se hur mkt som skulle opereras.
Efter två dagar ville jag åka hem då jag mådde bättre än på länge men de höll mig kvar i sex dagar.

Läget är fan inte alls akut. Problemet är att vården belastas av människor som bara behöver snyta sig. Om dessa människor höll sig bort så skulle vården kunna ta hand om de som faktiskt behöver den.
Jag är ett klockrent exempel på detta. De höll mig vid liv till provsvaren kommit. På så sätt sållade de fram mig före alla förkylda människor. Jag fick till o med ett eget rum på akuten medan det låg hostande människor i korridoren.

Så längw sjukvården är kostnadsfri kommer folk överanvända den. Speciellt människor som kommer från länder där vården är usel och svindyr ser det som naturligt att ta hela familjen till akuten när ett barn är snorigt.

Har en god vän som arbetar på VC och han intygar att 80-90% av alla hans besök faller under kategorin pjosk. Undra på att man måste "bevisa" sin sjukdom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback