• 1
  • 2
2015-02-01, 20:09
Medlem
Jag har märkt att åtminstone det senaste året har jag börjat få mer vikar. Innan har jag alltid haft tjockt hår utan några vikar. Nu går vikarna upp max 2 cm men det syns som fan. Jag läste att man kan tappa hår tillfälligt av rökning o dålig kost??

Rökt har jag gjort sen jag var kanske 17. Är 22 nu. Jag har väl ätit lite sämre det senaste året för jag flyttade hemifrån för över 1 år sen.

Min palla har rakat hår o haft de sen han var 30 kanske. På min mamma sida är de mycket positivare, min morfar hade lika tjockt hår när han var 65 som när han var liten. Han tappade inget hår alls i princip!! Och det är moderns gen som är mer dominant vad jag har läst.

Så är detta bara tillfälligt pga av min livsstil?? Kan tillägga att jag varit lite stressad de senaste året med skolan då o då. Eller kommer jag bli någon kombination av min morfar och pappa i håret?? Hmmm...

Tacksam för svar
Citera
2015-02-01, 22:12
Medlem
Hej, dina vikar kommer bara att bli bredare och gå högre för varje år som går. Det finns inga tillfälliga vikar.
Citera
2015-02-01, 22:24
Medlem
cobhc87s avatar
Det stämmer precis som föregående inlägg skriver att det inte finns några tillfälliga vikar. Även om dom stannar upp i några år kommer dom så småningom att krypa norrut. Det går olika fort.

Det stämmer även som du säger - att moderns sida är dominant, men det är inte omöjligt att ärva sin faders håravfall.
Citera
2015-02-01, 22:29
Medlem
LemPicas avatar
Vikarna är knappast tillfälliga.
När man talar om att tappa hår pga osund livsstil så tappar man hår över hela huvudet, inte bara vid t. Ex vikarna.

Inte det du vill höra, tyvärr.
Citera
2015-02-02, 05:45
Medlem
Yesss, de enda jag har, mitt hår, är det jag sedermera ska förlora. Tack pappa
Citera
2015-02-02, 09:32
Medlem
1) Det är seg myt att "man ärver håravfall från mödernet". Det kan du glömma direkt.
2) Finns inga "tillfälliga vikar". Hade håravfall berott på näringsbrist i någon form hade det snarare varit diffust, inte lokalspecifikt.
3) Förekomsten av endast vikar innebär inte att du kommer att tappa en massa hår inom en snar framtid. Hade snarare varit suspekt om du inte hade fått dessa.
Citera
2015-02-02, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
1) Det är seg myt att "man ärver håravfall från mödernet". Det kan du glömma direkt.
2) Finns inga "tillfälliga vikar". Hade håravfall berott på näringsbrist i någon form hade det snarare varit diffust, inte lokalspecifikt.
3) Förekomsten av endast vikar innebär inte att du kommer att tappa en massa hår inom en snar framtid. Hade snarare varit suspekt om du inte hade fått dessa.

Jag hoppas dessa vikar inte rör på sig de kommande åren lol. asså de går bara upp max 2 cm, och har nog inte rört sig de senaste året, trorrrr jag. inte säker....
Citera
2015-02-02, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
Jag hoppas dessa vikar inte rör på sig de kommande åren lol. asså de går bara upp max 2 cm, och har nog inte rört sig de senaste året, trorrrr jag. inte säker....

Rekommenderar att du börjar ta bilder lite då och då, på så sätt lär du få reda på om det går åt något håll.
Citera
2015-02-02, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Rekommenderar att du börjar ta bilder lite då och då, på så sätt lär du få reda på om det går åt något håll.

Äh, då kommer han bara sitta och kroppsnoja o slutar som Michael J. Bättre att ignorera problemet tills det är dags att börja raka sig om ca 4-7 år.
Citera
2015-02-03, 03:58
Medlem
Anders kofots avatar
Kallas vuxenhårfäste Jag började få mina i yngre tonåren redan och har inte blivit skallig för det.
Citera
2015-02-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders kofot
Kallas vuxenhårfäste Jag började få mina i yngre tonåren redan och har inte blivit skallig för det.

Vill inte ha vuxenhårfäste vill ha samma som Jax Teller ffs...
Citera
2015-02-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dre
Äh, då kommer han bara sitta och kroppsnoja o slutar som Michael J. Bättre att ignorera problemet tills det är dags att börja raka sig om ca 4-7 år.

Usch va negativ du låter... ewww
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in