Citat:
Ursprungligen postat av
RiverStyx
Jag måste säga att jag tycker rederiet bör kunna hållas skyldigt till viss del. Hur kan de släppa ombord dylika apdjur ihop med civiliserade människor? Det är ju till att tigga om problem och elände.
Citat:
Ursprungligen postat av
Thegn
Därför att alla företag är LIVRÄDDA att hängas ut som rasister eller riskera bli föremål för HMF.
Jo visst stämmer det... Någon som kommer ihåg följande incident som Viking Line råkade ut för - "rasistbussarna":
Busspassagerare delades upp – efter hudfärg ?
Mycket svarta krigsrubriker, vänsteryttern slipade knivarna direkt etc. Försök till sammanfattning: "Vita och icke-vita hade separerats, på en av Viking Lines anslutningsbuss-linjer. Visst låter det hemskt rasistiskt? Men sedan föll hela storyn pladask!
https://www.flashback.org/sp42639126,
Det gick nämligen bara
en anslutningsbuss från Örebro det aktuella datumet, så någon "separation av passagerare" kan ju knappast ha skett? Vita, svarta, gula, gröna och gredelina åkte alltså tillsammans med samma buss, för det fanns ju bara en..
Jag orkar inte läsa hela den långa tråden (igen), men har för mig att
Nazi-busschaffisen till en början blev uthängd som syndabock. För vad då? Facket fegade ur (som vanligt), och Viking Line gick i spinn och påbörjade "damage control". Tills alla parter insåg att det bara var
en buss från Örebro den dagen. Halvfull, med
alla Örebroare av olika färger som hade lust att åka med en av Viking Lines färjor.
Allting blir så jävla dumt, när kränktheten sätter in och någon lägger rasistkortet..