Citat:
Ursprungligen postat av
Avva66
Jag menade inte grädde som vätska, dricka, det gör han. Bara det att jag vill att han fetar på sej lite. Nu är jag ifs osäker btrf grädde, det kanske innehåller laktos? Men varför fetar han inte på sej? Han äter ju som en häst.
Grädde innehåller väldigt lite laktos, ju fetare mjölkprodukt desto mindre laktos, skummjölk är rena laktosbomben mao. Köp laktosfri grädde så är du säker på att magen inte reagerar på laktosen.
Grädden är ju fet och nu är det inte säkert att din katt behöver just fett för att få mer hull. Fel fettbalans kan även det ställa till med sjukdomar.
Kött/protein och vatten är vad en katt äter naturligt, givetvis ingår mycket animaliskt fett i det, men ett tillägg av grädde behöver inte vara nyttigt.
Din katt äter ju egenfångade smådjur och är avmaskad och det är den bästa kost en katt kan äta.
Att din katt inte får upp hullet är något du måste fråga din veterinär. Dra inte ut för länge på vet.besöket. Om katten är sjuk så blir det ofta både skonsammare och därmed billigare behandlingar, rent generellt sett alltså.
Edit. Jag skriver så fort ibland att jag inte ser hur jag formulerar mig, jag menar att om någon ev. sjukdom finns hos din katt så blir det ofta en skonsammare och därmed billigare vet.kostnad om det
upptäcks tidigt. Kanske framgick av min förra text fast formuleringen var konstig.