Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-22, 02:39
  #265
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amenvisst
Ja jag kan känna igen mig i mycket av det du säger, och känna likadant många gånger.

Update:
Mår fett bra nu, men hade kanske önskat mer inyourface kick. Men snortade iaf i mig ett streck om ca 0,70 ?? Sen kom min sedvanliga kaskadspya. Det.slår.aldrig.fel! Varenda gång jag tar mdma spyr jag och som regel under come up, men kan jag bara få spyan överstökad så är livet fint sen igen..

Har även rökt 3 joints tidigare under eftermiddag/kväll och det blir säkert 2 till innan jag är klar ikväll.

Jag tycker att du gör helt rätt i att använda drogerna ensam. Att vara själv och att trivas med sitt eget sällskap är en spektakulär dygd. Vidare fördjupar drogerna ofrånkomligen denna dygd och det är just därför jag personligen alltid använder alla typer av substanser på egen hand. Jag trivs i mitt eget sällskap och jag njuter av att experimentera med mitt sinne på egen hand medelst såväl naturliga som syntetiska kemikalier i syfte att lära mig mer om hur mitt sinne och medvetande faktiskt fungerar.

Många gånger har jag funderat på det här med olika typer av droganvändare. De skulle kunna klassificeras som: a) de tunga missbrukarna (heroinister eller andra tunga missbrukare som använder substanser själva uteslutande för att bedöva deras obegripligt miserabla psykologiska ohälsa, b) de festbundna drogbrukarna (partybrukare som uteslutande använder substanser för att förhöja sinnesstämningen tillsammans med andra människor, men ytterst sällan eller aldrig använder droger självständigt), c) grupptrycksbrukarna (de människor som använder droger endast för att andra göra det, ur vilket följer att de inte läser på någonting alls om substansen de använder, varefter följderna kan bli hur som helst, och det är ofta dessa som överdoserar, får snedtändningar eller på annat vis hamnar i problem som leder till psykiatrisk sjukvård) och d) självständighetsbrukarna (de som använder droger på egen hand i sin ensamhet för att komma närmre sitt eget inre och i huvudsak lära känna sig själv bättre). Sedan finns det långt fler än dessa typer, liksom att dessa grupperingar är grova generaliseringar som inte alls sällan smälter samman och går in i varandra - ändock tror jag att en allmän kategorisering som den ovan kan göras.

Jag påstår inte över huvud taget att det jag säger är en sanning, för det är intet annat än mina egna åsikter och upplevelser. Följaktligen behöver ni inte påpeka att jag har fel, eftersom jag inte har menat på att jag på något som helst sätt har rätt i min uppdelning. Men översiktligt tror jag att det på ett ungefär kan sägas vara något åt detta håll.
Citera
2019-08-21, 22:28
  #266
Medlem
Trär det ensam nu. Jag älskar att ta det ensam på grund av att man är helt själv och har tid för att känna av varenda lilla grej som händer.
Citera
2019-08-21, 22:32
  #267
Medlem
R.Bloodworths avatar
För mig skedde det en gång, det var inte frivilligt dock, men det var ganska nice. Var på fest, tog MDMA. Den slog inte in..dosen var för låg, efter en stund tar jag ännu en dos, men vid den här tiden hade jag tröttnat lite på festen och bestämde mig för att dra hem, trodde inte heller att MDMAt skulle slå in trots den andra dosen.

Kommer hem, sätter mig på soffan och börjar kolla netflix. DÅ börjar ruset slå in och det var faktiskt riktigt trevligt. Mycket roligare att vara med en vän eller flera, men det kan lätt vara nice att sitta ensam hemma på xtc/mdma. Jag hade det soft!

En bekant till mig tog en gång xtc helt själv och tog en kvällspromenad helt ensam. Bland det trevligaste han gjort, enligt honom. Jag hade dock föredragit att vara hemma.
Citera
2019-08-21, 22:34
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
För mig skedde det en gång, det var inte frivilligt dock, men det var ganska nice. Var på fest, tog MDMA. Den slog inte in..dosen var för låg, efter en stund tar jag ännu en dos, men vid den här tiden hade jag tröttnat lite på festen och bestämde mig för att dra hem, trodde inte heller att MDMAt skulle slå in trots den andra dosen.

Kommer hem, sätter mig på soffan och börjar kolla netflix. DÅ börjar ruset slå in och det var faktiskt riktigt trevligt. Mycket roligare att vara med en vän eller flera, men det kan lätt vara nice att sitta ensam hemma på xtc/mdma. Jag hade det soft!

En bekant till mig tog en gång xtc helt själv och tog en kvällspromenad helt ensam. Bland det trevligaste han gjort, enligt honom. Jag hade dock föredragit att vara hemma.

Exakt. Jag använder det dock i terapisyfte också liksom psykedelika. Tar alltid bra beslut dagarna efter en MDMA-session.
Citera
2019-08-21, 22:41
  #269
Medlem
Men tar det alltid med minst 6 månaders uppehåll.
Citera
2019-10-03, 11:55
  #270
Medlem
EcstasyRisings avatar
Tagit E kanske 40 gånger. Tror nog att i alla fall 15 av de gångerna har jag varit ensam, bland annat debuten (dubbeldropp). Fungerar utmärkt! Se till att ha en plan - vart du ska gå och vad du ska göra. Och ha i baktanken att när du blir social och ringer folk, att inte avslöja för mycket. Personligen lyssnar jag hellre än pratar när jag är påverkad, så har alltid telefonkontakt med kompisar som gärna pratar vilt och brett i en timme om ditten och datten.

Hösten är trevligast att promenera på, e:ad. Fina färger. Glöm för guds skull inte musiken bara.
Citera
2019-10-05, 20:17
  #271
Medlem
Har tagit i E ca 20 gånger och 3/4-delar av tillfällena tar jag det själv! Tycker det är alldeles underbart.

Sista 5 gångerna har jag dock nästan uteslutande porrsurfat under ruset, blir helt galet bäng av det
Citera
2019-10-06, 03:55
  #272
Medlem
Silentminds avatar
Vore det klokt att ta E första gånge på egen hand? Jag har snortat MDMA och även blandat det med tjack en kväll för länge sedan. Inte tagit MDMA på över ett år nu och börjar bli nyfiken igen.

Jag har 2 st knappar på 240mg hemma men min kompanjon drog sig ur. Är det någon större fara att ta en knapp själv nästa fredag efter jobbet kanske?
Citera
2019-10-09, 22:28
  #273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silentmind
Vore det klokt att ta E första gånge på egen hand? Jag har snortat MDMA och även blandat det med tjack en kväll för länge sedan. Inte tagit MDMA på över ett år nu och börjar bli nyfiken igen.

Jag har 2 st knappar på 240mg hemma men min kompanjon drog sig ur. Är det någon större fara att ta en knapp själv nästa fredag efter jobbet kanske?

Bästa som finns ju, ”fredagsmyset” efter en lång arbetsvecka

Det kommer gå alldeles finfint. Se till att du inte tar båda bara!
Citera
2019-10-10, 17:40
  #274
Medlem
Silentminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akklari1
Bästa som finns ju, ”fredagsmyset” efter en lång arbetsvecka

Det kommer gå alldeles finfint. Se till att du inte tar båda bara!

Göttans! Får återkomma med en rapport på hur min debut på E gick!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback