2015-01-30, 21:56
Medlem
OncePostNeverBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karilarare
Enligt vem?

Båda
Citera
2015-01-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Anknytningsproblem och förmodligen någon form av hallucinativ dissociation.

Förklara gärna för mig eller länka något som förklarar vad detta är.

Tack.
Citera
2015-01-30, 22:01
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OncePostNeverBack
Vi ska fortsätta vänner som sagt

Jaja, det är skillnad på vänner och att vara tillsammans, för tjejer finns där en strikt gräns.

Du får nog ändra ditt beteende om hon skall ta dig på alvar i framtiden, men risken finns att hon aldrig kommer att göra det, och det är därför ni är just vänner och inte tillsammans.
Citera
2015-01-30, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jaja, det är skillnad på vänner och att vara tillsammans, för tjejer finns där en strikt gräns.

Du får nog ändra ditt beteende om hon skall ta dig på alvar i framtiden, men risken finns att hon aldrig kommer att göra det, och det är därför ni är just vänner och inte tillsammans.

Har du läst och fattat varför hon inte vill? Detta sa hon innan detta också.
Citera
2015-01-30, 22:05
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Förklara gärna för mig eller länka något som förklarar vad detta är.

Tack.
Anknytningsproblem är när man under sin uppväxt inte riktigt har kunnat etablera särskilt bra band till personer i sin omgivning. Det kan handla om ett barn som har blivit tappad i ett stengolv vid tidig ålder eller att man har blivit övergiven i längre perioder när man hade behövt knyta an till sina föräldrar till exempel.

Hallucinativ dissociation är, enkelt sagt, att du uppfattar verkligheten annorlunda jämfört med sunda och friska individer. Det kan vara att du hittar på röster, personer eller hela händelseförlopp. Nyckelordet är också att det saknas verklighetsförankring.
Citera
2015-01-30, 22:07
Medlem
Citat:
Anknytningsproblem är när man under sin uppväxt inte riktigt har kunnat etablera särskilt bra band till personer i sin omgivning. Det kan handla om ett barn som har blivit tappad i ett stengolv vid tidig ålder eller att man har blivit övergiven i längre perioder när man hade behövt knyta an till sina föräldrar till exempel.

Hallucinativ dissociation är, enkelt sagt, att du uppfattar verkligheten annorlunda jämfört med sunda och friska individer. Det kan vara att du hittar på röster, personer eller hela händelseförlopp. Nyckelordet är också att det saknas verklighetsförankring.

Detta stämmer inte någonstans på mig. Tror folk har missuppfattat min tråd helt. Får se vad resten svarar och blir det samma svar så fick jag nog inte rätt på texten.
Citera
2015-01-30, 22:10
Medlem
Citat:
Detta stämmer inte någonstans på mig. Tror folk har missuppfattat min tråd helt. Får se vad resten svarar och blir det samma svar så fick jag nog inte rätt på texten.

Lever du i förnekelse?
Citera
2015-01-30, 22:10
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Har du läst och fattat varför hon inte vill? Detta sa hon innan detta också.

Hon har hittat en anledning att inte vilja, och det beror på att hon känner sig osäker på dig.
Citera
2015-01-30, 22:11
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Lever du i förnekelse?
Jag och andra tunga namn inom psykologin menar på att förnekelse är ett grundstadie till det obotade sjukdomstillstånd som TS visar upp kraftiga symptom på. Ett starkt lugnande preparat bör därför skrivas ut i kombination med den senaste terapeutiska hjälpen.
Citera
2015-01-30, 22:12
Medlem
Citat:
Lever du i förnekelse?

Inte vad jag vet... Varför?
Citera
2015-01-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Hon har hittat en anledning att inte vilja, och det beror på att hon känner sig osäker på dig.

Fel, eftersom detta visste jag innan allt detta hände, har inte varit så mot henne innan så.

Citat:
Jag och andra tunga namn inom psykologin menar på att förnekelse är ett grundstadie till det obotade sjukdomstillstånd som TS visar upp kraftiga symptom på. Ett starkt lugnande preparat bör därför skrivas ut i kombination med den senaste terapeutiska hjälpen.

Asså snälla, skojar du med mig eller?
Citera
2015-01-30, 22:17
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Fel, eftersom detta visste jag innan allt detta hände, har inte varit så mot henne innan så.

Asså snälla, skojar du med mig eller?
Ja, förlåt. Kunde inte låta bli

Seriöst svar: Du kan uppfattas som för på, var lite mer i kontroll över dig själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in