• 1
  • 2
2015-01-30, 00:49
Medlem
Har seriöst aldrig köpt en nyhetstidning. Varför? Allt finns ju i mobilen. Har ni köpt Aftonbladet, Expressen någon gång? Varför?
Citera
2015-01-30, 00:56
Medlem
micaeles avatar
För att en gång i tiden så fanns inte allt i mobilen?
Tänk lite större, den värld vi har idag med allt på fingerlängds avstånd har inte funnits i allt för många år.
Citera
2015-01-30, 00:57
Medlem
Kulturmarxistisk propaganda? Nej tack jag vågar tänka kritiskt och kommer aldrig ge en spänn till massinvandringsförespråkare som försöker göra svenska folket till en minoritet i sitt eget land!
Citera
2015-01-30, 00:58
Medlem
endures avatar
Nej, jag har inte ens läst en skönlitterär bok i papper på fem år, det finns ju Kindle.

Gillar verkligen inte de sträva sidorna.
Citera
2015-01-30, 01:09
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrullare
Kulturmarxistisk propaganda? Nej tack jag vågar tänka kritiskt och kommer aldrig ge en spänn till massinvandringsförespråkare som försöker göra svenska folket till en minoritet i sitt eget land!
Du är säkert jättekul att ha runt på fester.

OnT:
Själv har jag faktiskt aldrig köpt en nyhetstidning heller. Jag läser Svenska Dagbladet på nätet, och det kostar även där egentligen. Men man ändrar i inställningar på sin webbläsare så att det inte sparas några "cookies" så blir det "gratis".
Citera
2015-01-30, 01:27
Medlem
Många gånger. Hur länge har det funnits i mobilen egentligen? Är du nära 30 så var väl din första mobil en tegelsten, följt av 3310 osv. Inga fräsiga mobiler det direkt.
Citera
2015-01-30, 01:56
Medlem
Innan smartphonen kom var jag en snyltare. Kvarlämnade tidningar, läsa artikeln bredvid, läsa gårdagens. Allt funkade för mig. Sen kom metro, och även några andra kommunala transportmedel tidningar däremellan. Då vande jag mig vid att läsa allt där. Efter det övergick jag till Aftonbladets hemsida. Är kvar där än idag. DN och SvD har jag köpt någon gång. Men det i brist på andra saker att läsa.
Citera
2015-01-30, 02:18
Medlem
Aldrig köpt och kommer aldrig att köpa heller, fullkomligt normalt.
Citera
2015-01-30, 02:49
Medlem
worldinmyeyess avatar
Jag köper tidningar regelbundet samt använder min Kindle och mobil för nyheter, böcker etc.
Citera
2015-01-30, 03:57
Medlem
apelsinhimlens avatar
Fanns en tid då Expressen var en fröjd att läsa och under hela 90-talet köpte jag tidningen varje fredag då nöjesbilagan av Sveriges bästa nöjesredaktion med Måns Ivarsson i spetsen kom med fredagens tidning. Legendariske Bo Strömstedt var chefredaktör för Expressen och man var landets största kvällstidning med så mycket bra journalistik. Men det här var som sagt ett tag sedan.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2015-01-30 kl. 04:01.
Citera
2015-01-30, 06:23
Medlem
Kan inte minnas att jag någonsin köpt en dagstidning/nyhetstidning någonsin i mitt snart 30-åriga liv... Däremot har jag köpt t.ex IT-tidningar och liknande vid ett fåtal tillfällen.

Anledningarna till det är väl ganska enkelt.

För det första skriver varenda tidning 99% bullshit jag bara irriterar mig på, går knappt att lita på vad som står i TV-tablåerna. Den resterande 1% är reklam, och det är minst 1% dessutom...

För det andra - internet. Nuff said.
Citera
2015-01-30, 06:26
Medlem
Kukmackas avatar
Aldrig köpt en tidning, dock köpte jag en mein kampf när jag var ute och handla för några dagar sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in