2005-09-26, 00:26
Bannlyst
Var köper jag kilovis med frön till ett bra pris? Har ingen tollerans sedan tidigare så ge fan i gliringar om att det inte blir någon resa osv..

Tackar för svar! (iofs bryter detta mot regler kanske?)
Citera
2005-09-26, 02:30
Medlem
StorMammas avatar
Det du frågar om är inte direkt Vallmothe, utan något annat.

Om du hade sökt så hade du fått fram detta:
http://forum.flashback.info/scandina...ht=vallmofr%F6

I den diskussion som följer, så berättar killen vart han fått sina frö ifrån. Han kallar det " opiumte" men det stämmer inte direkt heller.
Citera
2005-09-26, 03:38
Bannlyst
Jag sökte faktist, men hittade ingenting. Kan det vara att sökfunktionen har knasat sig? Jag handlade genom ett tjyst företag, verkar det som. 25000 frön för 210 kronor, med frakt och allt, är jag lurad?

Det var pionvalmo av högsta kvalitet.

Någon som har ett fint recept på hur man får mest potent hopkok av detta?
25000 frön, hur många gram är det? Halvkilo kanske?
Hur mycket kan jag behöva för en resa? Halvkilo?
Väntar med spänning på att få mina frön..
Citera
2005-09-26, 03:58
Medlem
StorMammas avatar
Åh,

Du tycks ha ha missuppfattat litegrann tror jag...

Du behöver INTE ha namngivna sorter av frön om du inte skall odla dem!

DEt är bara att knalla in på ICA eller ännu bättre, lokal turkbutik och köpa en påse vallmofrö som används för bakning. Det är opiumvallmofrö. Så du har nog gjort ett misstag, ekonomiskt sett. Jag köpte 500 gram frö i den lokala turkshopen för 11:50.

Tråkigt för dig... Men du kan odla opiumvallmo utav bara fasiken i vår....
Citera
2005-09-26, 04:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Åh,

Du tycks ha ha missuppfattat litegrann tror jag...

Du behöver INTE ha namngivna sorter av frön om du inte skall odla dem!

DEt är bara att knalla in på ICA eller ännu bättre, lokal turkbutik och köpa en påse vallmofrö som används för bakning. Det är opiumvallmofrö. Så du har nog gjort ett misstag, ekonomiskt sett. Jag köpte 500 gram frö i den lokala turkshopen för 11:50.

Tråkigt för dig... Men du kan odla opiumvallmo utav bara fasiken i vår....

Okej, jag är så jävla ägd. Vad kostar dem på ICA? Och är dessa verkligen potenta?
Citera
2005-09-26, 04:37
Medlem
TutteSkinns avatar
Missförstår jag dig nu? men hade du tänkt göra te på fröna eller skall du odla 25000 vallmo?? Om du hade tänkt göra te på fröna, så är jag till 99.9 % säker att det inte kommer känna nåt... Men jag kan ha fel..
Citera
2005-09-26, 05:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TutteSkinn
Missförstår jag dig nu? men hade du tänkt göra te på fröna eller skall du odla 25000 vallmo?? Om du hade tänkt göra te på fröna, så är jag till 99.9 % säker att det inte kommer känna nåt... Men jag kan ha fel..

Nja, det verkar som om man får effekt på vallmothé. Iallafall enligt t.ex. användare på både detta forum och flera tiotals andra.
Citera
2005-09-26, 09:12
Bannlyst
Men 25000 st är verkligen inte många gram frön. Du verkar ha gjort en liten tabbe. Ett halvtkilo frön är några miljoner st, bara så du vet.
Citera
2005-09-26, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vadgottopiatere
Men 25000 st är verkligen inte många gram frön. Du verkar ha gjort en liten tabbe. Ett halvtkilo frön är några miljoner st, bara så du vet.

Där ser man! Vad kul det kan vara ibland. Får ta och avboka på något sätt, om det nu går. Sedan en sväng förbi ICA.
Edit: Finns det på "små" ICA-butiker också? Inte så många turkaffärer här vet ni.
Citera
2005-09-26, 15:00
Bannlyst
Det finns på ICA, men sällan lösvikt, utan Santa Maria-burkar och då måste du liksom ha 5-10 stycken för att ens känna av det. Inte lönt och det blir svindyrt. Det är de svarta/blå.
Citera
2005-09-26, 15:11
Bannlyst
Så coachens tips är att ge fan i allt, leta upp en turkaffär och där köpte 3 kilo till tjyst pris?
Citera
2005-09-26, 15:12
Bannlyst
Abokat beställning, så fattigare blev jag inte iallafall =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in