• 1
  • 2
2015-01-29, 02:07
Medlem
Mouffettes avatar
Hej!

Jag har sett att många bettingsidor erbjuder t.ex. insättningsbonusar, men bara en gång per person!

Hur kontrollerar de det? Varför kan jag inte t.ex. ange Doktor Alban och Thomas Dilevas namn och adress och hämta ut bonusar gång på gång?

Är det krav på att kortet måste ha samma namn som kontot för att göra uttag eller hur funkar det egentligen?
Citera
2015-01-29, 02:10
Medlem
Inga problem att göra det men vad händer när du ska ta ut pengarna och dom vill ha bild på din legitimation eller adressverifikation där dom postar en lapp till din låda som du ska uppge koden ifrån????

pappskalle
Citera
2015-01-29, 03:00
Medlem
James91s avatar
Du lär ju bekräfta att du är Dr. Alban den dagen du ska ta ut stålar och eftersom du inte är det så blir det inga pengar.
Citera
2015-01-29, 03:47
Medlem
Mouffettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
Inga problem att göra det men vad händer när du ska ta ut pengarna och dom vill ha bild på din legitimation eller adressverifikation där dom postar en lapp till din låda som du ska uppge koden ifrån????

pappskalle

när jag gör uttag från bet365 väljer mitt bankkort och sen är det klart, vad snackar du om?
Citera
2015-01-29, 04:48
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouffette
när jag gör uttag från bet365 väljer mitt bankkort och sen är det klart, vad snackar du om?
Vid större uttag eller när du når en viss ackumulerad gräns begärs ID. De flesta bolag har 2000 EUR som gräns, men du kan hitta så väl högre som lägre.

Utöver detta kollas du upp i SPAR (Statens Person- och Adressregister), telefonböcker så som Eniro och Hitta, Facebook, LinkedIn, Twitter, Google, och allt möjligt. Vissa spelbolag gör det manuellt medan andra köper in tjänster som gör det automatiskt åt dem. Använder du en stulen men riktigt identitet kommer dessa kontroller givetvis inte att generera någonting suspekt, såvida den identiteten inte har använts av någon annan.

Vidare har de flesta spelbolag nu förmåga att knyta flera konton till samma dator (eller mobil, tablet, eller annan enhet), oavsett om du tar bort cache/cookies och byter IP-adress. Det finns knep att undgå dessa kontroller, men att undgå triggar i sig en varning hos de mer sofistikerade bolagen.
Citera
2015-01-29, 08:30
Medlem
Citat:

Så du menar att du aldrig fått ett brev hem av dom med en kod du ska knappa in när du blev ny medlem?
Citera
2015-01-30, 00:52
Medlem
Mouffettes avatar
[quote=SchackMatt|
Vidare har de flesta spelbolag nu förmåga att knyta flera konton till samma dator (eller mobil, tablet, eller annan enhet), oavsett om du tar bort cache/cookies och byter IP-adress. Det finns knep att undgå dessa kontroller, men att undgå triggar i sig en varning hos de mer sofistikerade bolagen.[/QUOTE]
Detta är fascinerande. Men så länge jag byter dator helt, t.ex. går till universitetet eller jobbet eller kompisar borde det inte vara någon fara.
Citera
2015-01-30, 00:52
Medlem
Mouffettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
Så du menar att du aldrig fått ett brev hem av dom med en kod du ska knappa in när du blev ny medlem?

Nej. Men jag har bara använt betfair och bet365 än så länge.
Citera
2015-01-30, 01:15
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Detta är fascinerande. Men så länge jag byter dator helt, t.ex. går till universitetet eller jobbet eller kompisar borde det inte vara någon fara.
Korrekt. Du riskerar å andra sidan att associeras med alla andra konton som har loggat in där.
Citera
2015-01-30, 02:23
Medlem
Citat:
Står det DR alban på det?
Citera
2015-01-30, 02:52
Medlem
Mouffettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Står det DR alban på det?

På kortet eller kontot? På kontot har jag mitt riktiga namn, med det vet inte dem då jag aldrig behövt uppge ID. På kortet står det också mitt riktiga namn, men de kan väl inte veta det? Kan de få ut namnet från ett kortnummer?
Citera
2015-01-30, 12:59
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
På kortet står det också mitt riktiga namn, men de kan väl inte veta det? Kan de få ut namnet från ett kortnummer?
Nej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in