Citat:
Ursprungligen postat av
okers
Okej tack, nää klarade 4 dagar. Dag 1 och 2 var lätta, 3 och 4 var värst då var nikotin det ända jag tänkte på och kände mig väldigt trött. Så blev återfall. Minns som sagt inte hur det var utan nikotin, någon som vet ifall man går runt och är konstant trött som ADDare?
låg motivation och andra kognitiva problem är tyvärr en del av diagnosen, och tröttheten är främst ett symptom på ADD, varianten där all hyperaktivitet saknas.
Har du testat något läkemedel för att underlätta att sluta snusa? Både zyban och champix skall vara väldigt bra, förstnämnda har dessutom antidepressiv effekt och effekt på dopamin och noradrenalin och brukar förbättra kognition vilket kan hjälpa med adhd-besvär.
Har själv funderat på att börja med champix för känns som att jag aldrig kommer kunna sluta snusa annars utan farmakologisk hjälp, fast är lite rädd för biverkningarna då champix kan utlösa förvärrad depression. Har en del andra psykofarmaka och biverkningar av dem så av den anledningen skulle jag inte vilja börja med zyban/voxra heller på daglig basis annars kanske det vore värt att pröva :P