2015-01-28, 08:05
Medlem
Lite udda fråga. Disponerar:
-dator
-mobil
-Boxee box
-chromecast
-surfplatta

Jag är gammal och har inte lyssnat så mycket på musik senaste 10 åren. Vet inte ens vilken typ av musik jag gillar.
Hur skulle ni rekommendera att starta? Med vilken spelare?
Vill helst prova mig av färdiga spellistor tills jag hittar något som passar mig.

Hur är lämpligast att göra?
Citera
2015-01-28, 08:18
Medlem
mleytons avatar
Hej!
Hur ser ditt konsumera mönster ut?

Generellt så antar jag att du är av den gamla skolan här som lyssnar klart på en låt även fast du inte är speciellt förtjust i den.

Till frågeställningen så finns det ju inget som säger att du låser dig fast till en plattform. Rekommenderar att både ha telefonen och datorn kopplad till Spotify.

Det jag skulle rekommendera angående musiklistor är att du bestämmer dig för en genre som du sedan använder spotifys radiofunktion på. Exempelvis om du är ett stort fan av klassisk musik så kommer det föreslås klassisk musik.
Citera
2015-01-28, 08:40
Medlem
Hur skulle det fysisk sätt se ut med inkoppling av datorn till hemmabion? En trådlös överföring?
Eller via Boxee box eller chromecast?

Nu har jag fått igång Spotify via Boxee. Men ser inga spellistor? Den inbyggda appen verkar vara mycket begränsat?
Eller är det jag som är dålig handhavandemässigt?
Citera
2015-01-28, 08:43
Medlem
mleytons avatar
Hmm. Låter som att boxee inte har någon vidare app.
Du kan inte uppdatera applikationen och se om det finns möjlighet i den?
Citera
2015-01-28, 09:41
Medlem
Har pratat med sonens unga vän. Fick skapa listor med hjälp av dator. Sen hittade i Boxee.

Verkar bli enklare att köra direkt från datorn.

Frågan är var/hur hittar man olika listor för att prova vilket man gillar?
Citera
2015-01-28, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamlingen-
Har pratat med sonens unga vän. Fick skapa listor med hjälp av dator. Sen hittade i Boxee.

Verkar bli enklare att köra direkt från datorn.

Frågan är var/hur hittar man olika listor för att prova vilket man gillar?

Vill du prova vad du gillar för musik? Vet du inte det? Sök annars på en genre så dyker det upp rätt mycket spellistor, eller radiofunktionen som mleyton nämner.
Citera
2015-01-28, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungmelvins
Vill du prova vad du gillar för musik? Vet du inte det? Sök annars på en genre så dyker det upp rätt mycket spellistor, eller radiofunktionen som mleyton nämner.

Det låter bra. Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in