2015-01-27, 23:50
Medlem
zaataas avatar
Har att fråga till er med koll som jag är säker på att ni kan hjälpa mig att besvara.

Har sedan några år tillbaka en betalningsanm som va på typ 1000kr till radiotjänst, den går ut den 7 mars i år.
Har efter en lghts försäljning som gick väldigt fort nu ingenstans att ta vägen så jag fick låna det gamla pojkrummet hos morsan tillsvidare. Så just nu går jag bara och väntar på att det ska bli den 7 mars så jag kan ansöka om lånelöfte och börja jaga boende.

Jag undrar om det är möjligt att man kan få lånelöfte typ 1 månad innan pricken går ut eller är banken stenhård?
Jag har inga andra lån i övrigt förut nån mindre skuld hos klarna där jag har tagit fiskeprylar på avbetalning. Jag har drygt 280 000 att lägga in i kontantinsats men det kommer krävas max 200 000 för det jag letar efter.

Vad tror ni, brukar banken kunna vara okej med att man ansöker lite i förstid eller är man stenhård när det kommer till saken? Försökte prata med nån idiot på banken idag men jag var inte klokare av det, nått svar på frågan fick jag iaf inte.
Citera
2015-01-28, 00:31
Medlem
HerroFruBolls avatar
Ett lånelöfte är ju ett bankbeslut, du får ett papper. Inget hindrar dig väl från att besöka olika bankontor o lyssna i förväg. Hittar du en bank som preliminärt är positiv så slänger du in en ansökan om lånelöfte där i mars.Ta inte första bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in