• 1
  • 2
2015-01-30, 23:50
Medlem
Ganska hänsynsfull! Ungefär samma saker som många av er andra tagit upp. Röker dock på uteserveringar utan att fråga de som sitter bredvid och tänder ofta en cigg direkt utanför affärer, men står inte kvar där och bolmar. Under vintern kan det hända att jag röker under fläkten hemma, men det är mer ett undantag.
Citera
2015-01-31, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Vadå ta hänsyn? Folk är så jävla barnsliga så fort de får se någon som nyttjar tobak. Men att de i själva verket får i sig mer gifter om de står vid en vältraffikerad gata inne i stan eller grillar en flintastek på kolgrillen har de inte en susning om.

Håller med Tjyvas. Det finns betydligt värre saker i stadsluft än tobaksrök; folk har en ful tendens att gnälla något förbannat, till och med om man som rökare tar hänsyn till icke-rökare.

Jag röker var jag vill utomhus; men aldrig inne i busskurer eller i den omedelbara närheten av mindre barn. Är jag inne i stan sitter jag med fördel på en bänk och filosoferar med pipa i mun; ironiskt nog verkar folk störa sig som mest på detta trots att det är helt frivilligt för icke-rökare att passera nämnda bänk på fem decimeters avstånd. Får faktiskt mindre kommentarer om jag står vid en port.
Citera
2015-01-31, 11:44
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Är inte rökare själv men det är ju löjligt vilket gnäll det är mot rökare. Det verkar som att folk tror man dör om man är i närheten av lite tobaksrök. Så länge man inte sitter runt en massa ungar eller inomhus så är det väl inget att bry sig om.
Citera
2015-08-25, 12:27
Medlem
fibonacci11s avatar
Jag tar också hänsyn. Röker inte utanför entréer, inte heller i busskuren. Men regnar det och ingen annan står i busskuren så går jag in under tak..

Röker på balkongen, och försöker alltid blåsa röken så den inte ska nå grannarnas fönster. Mycket svårt. Hade jag kunnat, hade jag nog gått ut på gården och rökt.
Men sitter i rullstol och kan inte öppna dörrarna själv.

Har inte fått klagomål ännu så jag tror jag skött mig bra.

Men jag får den där känslan ibland ungefär som att jag är "till besvär"...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in