Flashback bygger pepparkakshus!
2015-01-27, 21:32
Medlem
Hej, finns andra trådar med samma ämne har jag sett men dom är antingen gamla eller situationer som inte stämmer överens med min.

Som rubriken lyder så funderar jag på att åka till USA nu i sommar.
Enda problemet och oron jag har är att jag inte ska få komma in pga. av att jag blev anhållen misstänkt för narkotikabrott. Pissade positivt för kokain, men var så lite och hade inget på mig så blev enbart böter för det.

Hur ska jag nu gå tillväga då jag ska söka visum? Ska jag vara ärlig och kryssa i att jag blivit anhållen för det? Eller ska jag kryssa nej på allt och hoppas att dom inte märker nåt i tullen?

Kan tillägga att jag sen tidigare har en dom på grovt rattfylleri sen ca 4 år sen som jag avtjänade med fotboja. Det var inget dom tog upp eller ens nämnde då jag var i Miami för 2 år sen.

Är det nån som vart med om detta som HAR åkt ändå och att det gått bra, eller nån som vet någonting om nån som klarat sig? Helst egna erfarenheter istället för "jag tror" eller "en bekants bekant".

Men uppskattar alla typer av svar.
Citera
2015-01-27, 21:38
Medlem
possums avatar
ESTA är inget visa utan en "visa waiver" dvs ett tillstånd att besöka USA utan visa. För att du ska vara berättigad till det måste du vara ostraffad, annars ska du eg söka ett visa via USAs ambassad. Det är den officiella varianten.

I verkligheten är det så att är du inte lyst av Interpol eller har begått brott i USA så kan TSA inte se dig i sina register. Bara att kryssa i att du är ostraffad och hålla god min med andra ord. Jag har personlig erfarenhet i frågan, skicka PM så får du veta.
Citera
2015-01-27, 22:18
Medlem
stryker789s avatar
Dom har inte tillgång till det svenska belastnings registret. Förstår inte hur folk kan tro det.
Citera
2015-01-27, 22:18
Avstängd
bithaxs avatar
Det värsta som kan hända är att du får spendera några timmar i ett rum tillsammans med svettiga mexikanare i väntan på flyget hem.
Citera
2015-01-27, 22:20
Avstängd
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stryker789
Dom har inte tillgång till det svenska belastnings registret. Förstår inte hur folk kan tro det.

Det är väll mer för att dem skall kunna bura in / kicka ut dig ur landet för att du fyllt i osanna uppgifter om något skulle visa sig vara fel.
Citera
2015-01-27, 22:39
Medlem
J.Ks avatar
Jag har rest dit under samma premisser som du tänker göra TS, dvs straffad.

Dom har ingen möjlighet att kolla det och hur i hela världen det skulle kunna uppdagas kan
jag inte i min vildaste fantasi föreställa mig.

Det är bara fylla i formuläret och åka.
Citera
2015-01-27, 23:47
Medlem
Tack för alla svar! Nu släppte en stor sten från hjärtat
Citera
2015-11-10, 10:28
Medlem
Taokers avatar
Så sjukt efterblivet att jag inte var här inne då jag precis fick avslag på mitt ESTA och precis kastade 7000:- i sjön.
Citera
2015-11-10, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Så sjukt efterblivet att jag inte var här inne då jag precis fick avslag på mitt ESTA och precis kastade 7000:- i sjön.

Menar du på allvar att du sökte visum och ERKÄNDE att du var ett kriminellt avskum?

Tack för ett gott skratt isf
Citera
2015-11-10, 10:49
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
Menar du på allvar att du sökte visum och ERKÄNDE att du var ett kriminellt avskum?

Tack för ett gott skratt isf

Tack själv.

Undrar vad vitsen med ett dokument där alla ljuger är. Tänkte att det skulle va lugnt då alla lär klicka in den rutan.
Citera
2015-11-10, 20:38
Medlem
Ljug, det gjorde jag.
Inga som helst problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in