2015-01-27, 08:44
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: Man skjuten i Vaxholm
Citat:
Personen som ringde polisen var kvar på platsen och överlämnade sig själv.
Polisen har inlett en förundersökning gällande mord alternativt dråp.
Brott eller olycka?

Tillägg: Karl Martins väg, enligt polisen: https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...rddrap-Vaxholm
Senast redigerad av Quarrel 2015-01-27 kl. 09:32.
Citera
2015-01-27, 09:13
Medlem
SpecialEditions avatar
Eftersom GM själv ringt polisen tror jag denne anser att det rör sig om självförsvar i någon form. GM kanske har fått nog av en plågoande?
Citera
2015-01-27, 09:15
Bannlyst
Om man överlämnar sig själv kan det också vara fråga om självförsvar.

Edit: Givetvis var jag för seg på knappen som vanligt
Citera
2015-01-27, 09:18
Medlem
spajdamans avatar
Bor i vaxholm och i morse väg till jobbet mötte jag fem polisbilar, och det är väldigt ovanligt här ute, så man förstod väl att något allvarligt hänt. Men att det skulle varit ett mord,var ju väldigt otippat.
Karl Martins väg är ett lägenhetsområde som kallas för Alfågeln här i vaxholm. När jag växte upp var det ett ganska ruffigt område men nu är det sedan länge bostadsrätter och även om jag själv aldrig skulle bo där för området är så trist så är det inget fel på själva området.

Man brukar få reda på vilka som är inblandade när det händer saker här ute, djungeltrumman brukar gå rätt snabbt så vi får väl se om man hör något om offer och gärningsman. Men sj
LV är jag 32 och känner inga 25åringar här ute.
Citera
2015-01-27, 09:40
Medlem
Quarrels avatar
Mitt i Stockholm: JUST NU: Sköt ihjäl man – larmade själv
Citat:
Det skedde utomhus vid en bensinstation utanför centrala Vaxholm. Den misstänkte ringde därifrån och när vi kom dit, var han kvar tillsammans med en livslös man och ett vapen, säger han.
[...]
– Jag har hört obekräftade uppgifter om att en skolungdom på väg till skolan ska ha sett händelsen. Vi försöker lokalisera personen och ta hand om den.
Citera
2015-01-27, 09:50
Medlem
B3rt3ls avatar
Enligt Aftonbladets uppgifter är varken den misstänkte eller offret känd av polisen för tidigare brottslighet. Jag tror mer på någon form av svartsjuka/relationsdrama.
Citera
2015-01-27, 09:55
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spajdaman
Karl Martins väg är ett lägenhetsområde som kallas för Alfågeln här i vaxholm. När jag växte upp var det ett ganska ruffigt område men nu är det sedan länge bostadsrätter och även om jag själv aldrig skulle bo där för området är så trist så är det inget fel på själva området.

Men på andra sidan Stockholmsvägen vid Statoil ligger ju "Kulan". Kulan är Vaxholms eget Bronx, mångkulturellt.

Ska dock tilläggas att det sällan är invandrare som strular i Vaxholm. Bråket står det infödda drägget för, och det finns en hel del av den varan.
Senast redigerad av Drozd 2015-01-27 kl. 10:00.
Citera
2015-01-27, 10:28
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3rt3l
Enligt Aftonbladets uppgifter är varken den misstänkte eller offret känd av polisen för tidigare brottslighet. Jag tror mer på någon form av svartsjuka/relationsdrama.
Ingen dum gissning.

Får mig osökt att tänka på gårdagskvällens film på 9:an, Horrible Bosses, där Kevin Spacey åker hem till den han tror har satt på hans fru och skjuter honom.
Citera
2015-01-27, 12:20
Medlem
Ja bor själv i offrets uppgång o hörde smällarna allt gick väldigt fort sen som nån antydde att området är dåligt då har han nog ej varit här på många år är bostadsrätter med många barnfamiljer o äldre o unga trevliga personer däremot är kulan mer ett till håll med konstigt folk men de kan bero på att de är hyreslägenheter o mycket löst folk springande. Själv kan ja hålla med om att det hänt mycket på sista tiden i ALLFÅGELN vår bil blev snodd på parkeringen i sommras o fler saker har hänt så kanske dags att styrelsen kollar upp lite
Citera
2015-01-27, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Ingen dum gissning.

Får mig osökt att tänka på gårdagskvällens film på 9:an, Horrible Bosses, där Kevin Spacey åker hem till den han tror har satt på hans fru och skjuter honom.

Får med tankar till detta
Citera
2015-01-27, 12:21
Medlem
B3rt3ls avatar
Eftersom polisen tillsammans med en låssmed gjorde en inbrytning i en lägenhet så får man förmoda att BO bodde i området.
Citera
2015-01-27, 12:26
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Enligt polisen finns det ingen känd koppling mellan de båda männen.
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle20226222.ab

Om det verkligen stämmer är det ju riktigt märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in