2015-01-26, 18:14
Medlem
http://www.inet.se/produkt/1517092/t...ienced-gtx-970 Där har ni specsen om de spelar nån roll.

Jag har haft min dator i 2 veckor och den har fungerat utmärkt tills iförrgår. När jag spelar spel så kraschar spelen minst en gång varje session. Detta blir väldigt frustrerande då min progress försvinner. Inte laddat ner något som kan påverkat datorn. Vet att det inte är mycket info och dåligt beskrivet men hoppas nån av er kanske vet en lösning. Tidigare stod det att mitt Nvidia grafikkort behövde uppdateras men när jag försökte så misslyckades installationen. Så jag laddade ner från deras hemsida, detta var igår natt så har inte hunnit testat.
Tacksam för svar
Citera
2015-01-26, 18:17
Medlem
Calllle92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wroomerz
http://www.inet.se/produkt/1517092/t...ienced-gtx-970 Där har ni specsen om de spelar nån roll.

Jag har haft min dator i 2 veckor och den har fungerat utmärkt tills iförrgår. När jag spelar spel så kraschar spelen minst en gång varje session. Detta blir väldigt frustrerande då min progress försvinner. Inte laddat ner något som kan påverkat datorn. Vet att det inte är mycket info och dåligt beskrivet men hoppas nån av er kanske vet en lösning. Tidigare stod det att mitt Nvidia grafikkort behövde uppdateras men när jag försökte så misslyckades installationen. Så jag laddade ner från deras hemsida, detta var igår natt så har inte hunnit testat.
Tacksam för svar

Kan bero på att du köpte en riktigt skitig dator.
Citera
2015-01-26, 19:23
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calllle92
Kan bero på att du köpte en riktigt skitig dator.

Det är väl knappast en skitdator?

Funka det att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet?

Har du uppdaterat windows?
Citera
2015-01-26, 19:39
Medlem
x12s avatar
Kan vara mängder av olika orsaker, behövs mer info/felsökning.

Några ledtrådar i systemloggen?
Kör memtest för att se om minnesbrickorna är ok.
Kan vara nåt totalt uruselt antivirusprogram som stökar till den, t.ex norton/symantec. Testa med gratisversionen av avast, om du inte redan gjort det.
Kan vara ett döende nätagg, men då det är en helt ny dator och 600w ska vara långt mer än tillräckligt så är det inte det mest troliga (ännu), men tillverkningsfel förekommer iofs.
Är datorn och monitorn kopplade till jordat uttag?
Inga bekymmer med svajig nätspänning?
Citera
2015-01-26, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Det är väl knappast en skitdator?

Funka det att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet?

Har du uppdaterat windows?

Ja det funka att uppdatera när jag ladda ner från deras hemsida. Glömde nämna att även windows kraschar (8.1) och startar om sig själv ibland
Citera
2015-01-26, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Kan vara mängder av olika orsaker, behövs mer info/felsökning.

Några ledtrådar i systemloggen?
Kör memtest för att se om minnesbrickorna är ok.
Kan vara nåt totalt uruselt antivirusprogram som stökar till den, t.ex norton/symantec. Testa med gratisversionen av avast, om du inte redan gjort det.
Kan vara ett döende nätagg, men då det är en helt ny dator och 600w ska vara långt mer än tillräckligt så är det inte det mest troliga (ännu), men tillverkningsfel förekommer iofs.
Är datorn och monitorn kopplade till jordat uttag?
Inga bekymmer med svajig nätspänning?
Hur gör man memtest? Ja det är jordat uttag. Vad är nätspänning? Har atm inget virusskydd. Tack för tipsen
Citera
2015-01-27, 02:58
Medlem
PeterNosters avatar
Har du installerat drivrutinerna som fanns med på CD-skivan?

Citat:
Medföljande tillbehör Windows installationsskiva
Medföljande programvara Drivrutiner

Memtest:
http://www.memtest86.com/

Sen borde du mäta tempen på datorn. Mät med HWmonitor eller Coretemp.
http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
Citera
2015-01-27, 10:15
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wroomerz
Ja det funka att uppdatera när jag ladda ner från deras hemsida. Glömde nämna att även windows kraschar (8.1) och startar om sig själv ibland

Hur kraschar windows, får du en bluescreen? Notera även klockslag felen inträffar och kika i loggboken om den hintar om något (Kontrollpanelen > Administrationsverktyg > Loggboken > Windowsloggar > System).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in