Jag har haft min dator i 2 veckor och den har fungerat utmärkt tills iförrgår. När jag spelar spel så kraschar spelen minst en gång varje session. Detta blir väldigt frustrerande då min progress försvinner. Inte laddat ner något som kan påverkat datorn. Vet att det inte är mycket info och dåligt beskrivet men hoppas nån av er kanske vet en lösning. Tidigare stod det att mitt Nvidia grafikkort behövde uppdateras men när jag försökte så misslyckades installationen. Så jag laddade ner från deras hemsida, detta var igår natt så har inte hunnit testat.
Tacksam för svar
Jag har haft min dator i 2 veckor och den har fungerat utmärkt tills iförrgår. När jag spelar spel så kraschar spelen minst en gång varje session. Detta blir väldigt frustrerande då min progress försvinner. Inte laddat ner något som kan påverkat datorn. Vet att det inte är mycket info och dåligt beskrivet men hoppas nån av er kanske vet en lösning. Tidigare stod det att mitt Nvidia grafikkort behövde uppdateras men när jag försökte så misslyckades installationen. Så jag laddade ner från deras hemsida, detta var igår natt så har inte hunnit testat.
Tacksam för svar
Kan vara mängder av olika orsaker, behövs mer info/felsökning.
Några ledtrådar i systemloggen?
Kör memtest för att se om minnesbrickorna är ok.
Kan vara nåt totalt uruselt antivirusprogram som stökar till den, t.ex norton/symantec. Testa med gratisversionen av avast, om du inte redan gjort det.
Kan vara ett döende nätagg, men då det är en helt ny dator och 600w ska vara långt mer än tillräckligt så är det inte det mest troliga (ännu), men tillverkningsfel förekommer iofs.
Är datorn och monitorn kopplade till jordat uttag?
Inga bekymmer med svajig nätspänning?
Kan vara mängder av olika orsaker, behövs mer info/felsökning.
Några ledtrådar i systemloggen?
Kör memtest för att se om minnesbrickorna är ok.
Kan vara nåt totalt uruselt antivirusprogram som stökar till den, t.ex norton/symantec. Testa med gratisversionen av avast, om du inte redan gjort det.
Kan vara ett döende nätagg, men då det är en helt ny dator och 600w ska vara långt mer än tillräckligt så är det inte det mest troliga (ännu), men tillverkningsfel förekommer iofs.
Är datorn och monitorn kopplade till jordat uttag?
Inga bekymmer med svajig nätspänning?
Hur gör man memtest? Ja det är jordat uttag. Vad är nätspänning? Har atm inget virusskydd. Tack för tipsen
Ja det funka att uppdatera när jag ladda ner från deras hemsida. Glömde nämna att även windows kraschar (8.1) och startar om sig själv ibland
Hur kraschar windows, får du en bluescreen? Notera även klockslag felen inträffar och kika i loggboken om den hintar om något (Kontrollpanelen > Administrationsverktyg > Loggboken > Windowsloggar > System).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!