• 1
  • 2
2015-01-25, 21:35
Medlem
Är det några Te-fantaster här som kan hjälpa mig tro? Har faktiskt aldrig druckit Te.

Hade varit otroligt tacksam om ni kunde lämnat lite feedback vad som är gott enligt er osv.
Citera
2015-01-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caffeineaddict
Är det några Te-fantaster här som kan hjälpa mig tro? Har faktiskt aldrig druckit Te.

Hade varit otroligt tacksam om ni kunde lämnat lite feedback vad som är gott enligt er osv.
Köp nåt chai-te (påsvarianten) på din lokala mataffär och slå på lite mjölk när den fått dra enligt anvisning på paketet. Socker behövs ej, teet har en väldigt mild och god smak!
Citera
2015-01-25, 22:08
Medlem
Röda tesorter, alltså roibos brukar vara bra för nybörjare då det är väldigt milt och lite sötare vilket kan vara lättare att dricka än svart te som ofta blir beskt eller grönt te som är väldigt örtigt. Det skulle jag rekommendera iaf så får man själv testa sig fram när det gäller mjölk, honung och socker. :-) jag älskar alla sorters te men gillar te med fruktsmak, vanilj och chai. De är de godaste
Citera
2015-01-25, 22:14
Medlem
JutomenPepsis avatar
Rött te innehåller dessutom extremt lite om inte inget tein (koffein) så det passar ju bra om man ska dricka te på kvällen. Svart te innehåller väldigt mycket tein, ca 50% av vad en kopp kaffe innehåller. Du kan dock få ut mer koffein ut svart te om du låter det dra väldigt länge då koffein "utvdigas" i vatten. Dock blir det beskt och jälvigt. Grönt te är väldigt väldigt nyttigt att dricka sägs det, har dock inte gjort det men köpte faktiskt det idag så får se om jag märker av någon skillnad.

Tycker dock motsatsen till han/hon som skrev ovanför att du inte behöver socker i chai-te. Jag tycke det blir mycket godare, dock så har jag antingen socker eller honung i allt mitt te, så jag kanske inte är den bästa att lyssna på. Har dock aldrig socker i kaffe, vet ej varför...

EDIT: Om du köper fruktté med hög syrahalt i typ blåbär eller liknande så kan du inte ha mjölk i för då skär det sig och du får äckliga mjölkklumpar som flyter runt. Jag antar att det är syran i det hea som gör det...
Senast redigerad av JutomenPepsi 2015-01-25 kl. 22:51.
Citera
2015-01-25, 22:30
Prova friggs nypon-te.Det är lätt att tycka om
MEN,låt påsen dra 9-10 min annars kommer inte syrligheten
fram ordentligt.
Citera
2015-01-25, 22:37
Medlem
laxsills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caffeineaddict

Min favoritsort är lapsangteer. De smakar väldigt rökigt. Men för en nybörjare kanske det är bättre att dricka earl grey? Kanske med mjölk i början om det funkar bättre? Liptons Russian Earl Grey är asbilligt och finns i alla affärer.
Citera
2015-01-26, 00:57
Medlem
Jag gillar oolong te, även kallat blått te. Det ligger mellan svart och grönt och är väldigt gott både varmt och kylskåpskallt.
Citera
2015-01-26, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxsill
Min favoritsort är lapsangteer. De smakar väldigt rökigt. Men för en nybörjare kanske det är bättre att dricka earl grey? Kanske med mjölk i början om det funkar bättre? Liptons Russian Earl Grey är asbilligt och finns i alla affärer.

Earl Grey Classic är mycket god och skulle nog fungera.
Citera
2015-01-26, 03:03
Medlem
Lightnights avatar
Gå till en affär och kolla igenom hyllan med te. Du kommer nog hitta flera sorter du vill prova.
Citera
2015-03-16, 12:58
Medlem
Jag dricker bara svart te, aldrig grönt eller rött.
Jag tror på chai-te som någon tidigare nämnde. Eller Vanilj eller Jordgubb.
Jordgubbste dricker jag oftast med mjölk i på kvällen, så gott
Citera
2015-03-16, 13:06
Medlem
Köp på dig lite olika sorter tea lösvikt såklart, påste är inget jag rekomenderar någon. Ta en nypa tea och lägg det i koppen alternativ glaset häll sedan på varmt vatten. Teat kommer att sjunka till botten och det blir mera smak än av pås tea. Lycka till
Citera
2015-03-18, 17:09
Medlem
ICA har många olika märken av te, jag rekommenderar att du testar svart te på morgonen, grönt te när du kommer hem och örtte (kamomill) när du skall sova.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in