2015-01-25, 20:57
Medlem
Hej!

Nu när vintern är här så blir jag lite sugen på att prova på längdskidåkning. Det jag tänkte mig var att man borde kunna hyra all utrustning och bege sig ut i ett spår och åka. Jag bor i Tanum och jag skulle vilja prova på detta någonstans i närheten. Är det någon som vet om det finns något sånt här i närheten av mig (typ tanum, munkedal, lysekil, uddevalla eller nåt)?
Citera
2015-01-25, 21:04
Medlem
James91s avatar
Köp begagnad utrustning för en billig slant?
Citera
2015-01-25, 21:10
Medlem
Roligt att du vill testa! Börja med att läsa på om du vill ha vallafria skidor eller dom du vallar själv. vallafria är smidiga men glider dåligt och låter dårlikt. Att valla är inte så svårt men kräver lite utrustning och finess. Att hyra bra grejer är nog svårt. Se till att ha en rätt teknik och riktiga, fräscha grejor som passar bra. Annars blir det inte roligt.
Citera
2015-01-25, 21:16
Medlem
Jag tänkte kanske hyra den/de första gångerna och se om jag tycker det är roligt först. Jag har aldrig testat tidigare.
Citera
2015-01-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sizzlemyfrizzle
Jag tänkte kanske hyra den/de första gångerna och se om jag tycker det är roligt först. Jag har aldrig testat tidigare.

Bra idé, var försiktig så att dåliga grejor och dålig teknik förstör i början. Det kan bli tråkigt, skadligt och svårt att lära om. Nu när du vet det, KÖR!
Citera
2015-01-25, 21:45
Medlem
xdrs avatar
Citat:

I många av de stora fjällorterna kan man hyra prylar om du kan tänka dig att åka dit.
Citera
2015-01-26, 21:55
Medlem
Aa, det vet jag, men jag skulle vilja testa på nåt i närheten först, kanske till och med åka iväg efter jobbet och ta en tur
Citera
2015-01-26, 22:13
Medlem
Citat:
Aa, det vet jag, men jag skulle vilja testa på nåt i närheten först, kanske till och med åka iväg efter jobbet och ta en tur

Jag tycker att du ska göra en sökning efter skidspår här: http://skidspar.se/vastra-gotaland/tanum/tegen
Och sedan kolla vilka som sköter spåret (i detta fall Bullarens GOIF) och höra med dem om uthyrning är något de sysslar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in