2015-01-25, 19:29
Medlem
jag betalade forut for adobe photoshop, jag hade ett sant dar manadsabonnemang. jag hade inte riktigt rad att ha kvar det, sa jag var tvungen att avsluta programmet.

jag vill garna ta bort allt som har med programmet att gora, jag har forsokt med creative cloud uninstaller, som adobe folket sa skulle rensa allt fran datorn.

men det verkar det ju inte gora. nar jag laddade hem photoshop fran internet och tankte att jag skulle anvanda photoshop "gratis" sa kom ju programmet ihag att det hade funnits pa datorn. jag kunde inte kora nan gratis testversion, enda alternativet jag hade var att kopa programmet igen.

nan som kan forklara for mig hur jag tar bort allt med adobe att gora fran min mac (senaste versionen av yosemite)?
Citera
2015-01-25, 19:45
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Har inte koll på vad gratisversionen av Clean My Mac klarar av. Men betalversion gör en bra jobb med att ta bort program och andra filer.

http://macpaw.com/download/cleanmymac
Citera
2015-01-25, 20:40
Medlem
Hestapos avatar
Rekommenderar programmet Onyx, det är gratis och mindre riskfyllt än Cleanmymac.

Vill du läsa ett omdöme om de olika programmen så följ länk.
http://www.linnarsson.com/cleanmymac...salternativen/
Citera
2015-01-25, 21:42
Medlem
jag ar inte sa fortjust i clean my mac, sa jag borde kanske ta mig en titt pa onyx. tackar for hjalpen
Citera
2015-01-26, 18:17
Medlem
Littons avatar
Jag råkade ut för något liknande för några versioner sedan.

Den gången raderade jag följande kataloger:
Kod:
/Library/Application Support/Adobe/SLStore
/Library/Application Support/Adobe/SLCache

Och om du får problem med serienumret kan du testa att radera filen (det funkade för mig):
Kod:
/Library/Application Support/Adobe/Adobe PCD/cache/cache.db

Vad det gäller att radera program på Mac så är min favorit AppZapper. Det programmet brukar hitta de flesta filer som tillhör ett program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in