2005-09-25, 10:01
Medlem
fnuskes avatar
Det är så att jag har fått en rätt så stor (tänk 10x10cm) och ful fett-fläck på en vit tapet här i lägenheten. Finns det några bra sätt att fixa detta eller får jag helt enkelt tapetersa om? Notera att det är en gammal fläck som jag inte sett tidigare och inte vet var den kommer ifrån så det kan tänkas att den är relativt svårborttagen.

Någon som har förslag?
Citera
2005-09-25, 18:40
Medlem
Helgonet666s avatar
Fläckar med tapetklister och annat kan man ta bort med T-röd jag vet dock inte om detta funkar på fettfläckar, ifall du skall testa med T-röd så testa på en liten yta så du ser om tapeten tål detta....
Annars så räcker det ju att du tapetserar om den bården som fläcken är på om du har kvar nån gammal rulle med den tapeten eller får tag i samma tapet.
Lycka till
Citera
2005-09-25, 21:36
Medlem
tapirs avatar
Vafasiken, jag har också sånnadär gula fettfläckar på tapeterna, undrar vad det kommer från, någon som vet det?
Citera
2005-09-25, 23:23
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
Vafasiken, jag har också sånnadär gula fettfläckar på tapeterna, undrar vad det kommer från, någon som vet det?
Har flera här hemma, runt sängen, det är fett från personen som legat i sängen, det är skitnasty.
Citera
2005-09-26, 23:56
Medlem
Bråkmakarns avatar
Om man har fårr stearinstänk på tapeten så kan man lägga en bit hushållspapper på stearinet och sen stryka med ett strykjärn, så blir det ganska bra.

/ Husmor Bråkis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in