• 2
  • 3
2015-01-28, 02:51
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sv...tt_7848576.svd

Men jag säger, "orka bry sig". Kött är gott. Alltid är det någon jävel som lider hur man än gör.

Då förstår ju att det argument inte håller. Denne användare insinuerar t.ex då att det skulle finnas en konkurrenssituation mellan t.ex en svensk kött bit och vattenbrist i mexiko. Naturligvis finns det inget sådant. Ser vi t.ex vårt svenska tempererade klimat så har vi ett överflöd av vatten som är helt oberoende på vare sig jämställdhet, veganism, eller den politiska situationen i Syrien eller afrikas svält. Den svenska tillgången på vatten beror på det regelbundet inkommande regn från atlanten. Sålänge det inte kommer gå pipelines med färskvatten från Sverige till länder där råder vattenbrist är argumentet fruktansvärt fånigt.
Citera
2015-01-30, 02:00
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
enbart det, hm tillåt mig småle..om det inte är hela grässtrån med ev vete på toppen överlever inga kor , eller tjurar ..
Har aldrig påstått att kor lever på enbart kraftfoder men många kor får kraftfoder förutom gräset.
Citera
2015-02-13, 15:43
Medlem
diedarlings avatar
kött av gräsätande djur är bäst
Citera
2015-02-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Två kilo spannmål till ett kilo kött låter ju inte så farligt. Jag trodde det var mer åt tio kilo spannmål för ett kilo kött.

Det går nog åt betydligt mer än två kilo spannmål för att producera 1 kg kött.
Citera
2015-02-13, 17:57
Medlem
Hitta Någon att köpa viltkött ifrån. Älg börjar ju tom bli halv vanligt i butiker, kötthallarna här i Stockholm har det. Godare kött finns inte å på en treåring finns det inte en bit som inte går att använda som filé nästan.
Citera
2015-02-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughing
Enligt många på internet ska köttt från djur som har fått beta gräs är godare än industri kött dock undrar jag verkligen om det är sån stor skillnad? Pris skillnaden är stor men smaken då? Kommer säkert beställa 5 kg och testa men vill ändå har era tankar kring de (som har smakat)

5 kg gräsbetande nötfärs kostar 620kr

Tacksam för svar
Vad i helvete är industrikött?? Sånt som tillverkats i fabrik och är gjort av plast??
Alla svenska djur har gått på grönbete, eller exakt vad är det du menar??
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in