Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-23, 20:18
  #1
Moderator
Dr Kings avatar
Har ni några tips på bra personer att följa på Twitter som är aktiva, duktiga och kommer med länktips, lästips och aktietips?
Citera
2015-01-23, 21:15
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Har ni några tips på bra personer att följa på Twitter som är aktiva, duktiga och kommer med länktips, lästips och aktietips?

Några som jag tycker är duktiga är:

@gunthermarder
@expertdirekt
@aktiemiljonaren
@winningtrading
@erikhansen_ig
@alptraderomx
@kavastu
@voicesVv
@andershaskel

Finns säkert ett dussintal till, men här är iallafall exempel på några.
Citera
2015-01-23, 22:31
  #3
Medlem
mazzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parazoa
Några som jag tycker är duktiga är:

@gunthermarder
@expertdirekt
@aktiemiljonaren
@winningtrading
@erikhansen_ig
@alptraderomx
@kavastu
@voicesVv
@andershaskel

Finns säkert ett dussintal till, men här är iallafall exempel på några.

Bra tips, jag fyller på:

@Snaljapen
@Claes_Hemberg
@AngelicaeAlm
@tryggframtid
@40procent20ar
@therealpetrusko
@peterrawet
Citera
2015-06-04, 22:15
  #4
Medlem
papanoirs avatar
Om du även intresserar dig av hur amerikanare ser på börsen; @zerohedge
Citera
2015-06-04, 22:48
  #5
Medlem
Axells avatar
Förvisso inga personer men tidningar som DI, FT och WSJ är aldrig fel att följa. Visst kan det bli många uppdateringar då de släpper många nyhetsartiklar varje dag men då riskerar du inte att ha brist på läsning. Om du redan läser dessa tidningar dagligen så kan du bortse från detta inlägg.

@WSJ
@FT
@dagensindustri
Citera
2015-06-05, 01:16
  #6
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir
Om du även intresserar dig av hur amerikanare ser på börsen; @zerohedge

Bara ett gäng foliehattar.
Citera
2017-12-19, 10:10
  #7
Medlem
Arne Talving eller Kavastu som han kallar sig på Twitter. Han skryter om att han inte jobbar utan lever på sin avkastning från sina aktier. Men han verkar vara en väldigt ensam person. Står skriven på samma adress som sin mamma i Torshälla. Verkar inte göra några utsvävningar trots att han verkar ha ett större kapital, i alla fall enligt honom själv. Åker till Kavastu i Estland ett par ggr per år. Verkar inte ha några barn eller sambo. Inga utgifter alls. Mamma har väl betalat huset för längesedan och han bor där gratis. Vem vet mamma kanske betalar mat, el och hans räkningar också.

Jag blir inte klok på att han ska vara så hemlig. Nåt döljer han. Jag tror inte att det är sån framgångs saga som han vill påstå utan mer att han är en väldigt väldigt snål person.
Citera
2017-12-19, 10:24
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Arne Talving eller Kavastu som han kallar sig på Twitter. Han skryter om att han inte jobbar utan lever på sin avkastning från sina aktier. Men han verkar vara en väldigt ensam person. Står skriven på samma adress som sin mamma i Torshälla. Verkar inte göra några utsvävningar trots att han verkar ha ett större kapital, i alla fall enligt honom själv. Åker till Kavastu i Estland ett par ggr per år. Verkar inte ha några barn eller sambo. Inga utgifter alls. Mamma har väl betalat huset för längesedan och han bor där gratis. Vem vet mamma kanske betalar mat, el och hans räkningar också.

Jag blir inte klok på att han ska vara så hemlig. Nåt döljer han. Jag tror inte att det är sån framgångs saga som han vill påstå utan mer att han är en väldigt väldigt snål person.

Du låter lite avis för o vara ärlig.. han har intressanta inlägg och verkar ha mycket bra koll på aktierna han sysslar med.

OnT - inte någon man kan följa, men läsa artiklar istället: http://www.mrmoneymustache.com/ Väldigt bra synsätt på ekonomi som kan hjälpa en, speciellt om man har problem o spara ihop nog för o investera med.
Citera
2017-12-19, 10:36
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
Du låter lite avis för o vara ärlig.. han har intressanta inlägg och verkar ha mycket bra koll på aktierna han sysslar med.

OnT - inte någon man kan följa, men läsa artiklar istället: http://www.mrmoneymustache.com/ Väldigt bra synsätt på ekonomi som kan hjälpa en, speciellt om man har problem o spara ihop nog för o investera med.

jag är inte avis på hans till synes ensamma och ointressanta liv. Det är klart att han verkar kunna aktier men eftersom han inte visar några siffror så är det ju svårt att bedöma hur framgångsrik han är.

Avanzamannen visar ju sina siffror som ett exempel.
Citera
2017-12-19, 10:53
  #10
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
Du låter lite avis för o vara ärlig.. han har intressanta inlägg och verkar ha mycket bra koll på aktierna han sysslar med.
Vad är det som är så intressant med hans inlägg? Jag tror inte han bluffar men vad är det som är så givande och intressant med "äger inte. Fallande trend" eller en massa väldigt uppenbara kommentarer om historisk utveckling.

Detsamma gäller ju dock för stora delar av "finanstwitter". Väldigt mycket är ju fullständigt ointressanta avkastningsgrafer, ryggdunkning eller annat trams.

Det intressanta är ju twittrare som Livetsomtrader eller Lone Wolf/handelsson mfl som faktiskt bidrar med någon form av diskussion och intressanta tankar bortom "bra drag i aktie x i dag" eller raljant trams om Ingves och minusräntan.
Citera
2017-12-19, 11:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Vad är det som är så intressant med hans inlägg? Jag tror inte han bluffar men vad är det som är så givande och intressant med "äger inte. Fallande trend" eller en massa väldigt uppenbara kommentarer om historisk utveckling.

Detsamma gäller ju dock för stora delar av "finanstwitter". Väldigt mycket är ju fullständigt ointressanta avkastningsgrafer, ryggdunkning eller annat trams.

Det intressanta är ju twittrare som Livetsomtrader eller Lone Wolf/handelsson mfl som faktiskt bidrar med någon form av diskussion och intressanta tankar bortom "bra drag i aktie x i dag" eller raljant trams om Ingves och minusräntan.

EXAKT ! Kavastu skriver ofta om sånt som hänt, helt uppenbart för alla att se. Berättar att han äger 49st aktier alla i uppåtstigande trend men inte mer info. Spelar ingen roll om OMXS30 faller tungt så skriver Kavastu att vi är i Bulltrend och han har tjänat mer pengar....hehe.
Citera
2017-12-19, 12:04
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
EXAKT ! Kavastu skriver ofta om sånt som hänt, helt uppenbart för alla att se. Berättar att han äger 49st aktier alla i uppåtstigande trend men inte mer info. Spelar ingen roll om OMXS30 faller tungt så skriver Kavastu att vi är i Bulltrend och han har tjänat mer pengar....hehe.

Dessutom är hans estniske kollega Vahastu bra mycket vassare både när de kommer till dj:ande och aktieutbildningar, här snackar vi 156 bolag alla i bulltrend (såklart) och hans egna kryptovaluta Vahastucoin går som tåget.

https://mobile.twitter.com/vahastu
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback