Citat:
Ursprungligen postat av
Landsknecht
Ja, minst sagt. Jag hade personligen sett förhållandet som meningslöst efter någon månad om kvinnan inte hade släppt till. Men varför tycker du att en femidom hade varit okej? Det är också en form av kondom och med tanke på att den skyddar mot könssjukdomar lär sex med en sådan också vara dåligt.
Jag hade tyckt det hade varit ''okej'' för då behöver jag inte ta ansvar över något som hon tjänar på. Vet jag att jag är frisk, och har svarat negativt under 2 år så ser jag ingen anledning till att det ska vara så viktigt med kondom.
Förmodligen har ju även hon varit frisk och även trogen så då lär jag inte bli smittad, litar man inte på varandra till denna grad så bör man ju inte vara tillsammans heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
LionQueen88
Som sagt, slutat vara naiv. Räcker med att vara nära på att åka på klamydia av en partner som var "frisk".
Träffat många killar som velat vara otrogna med mig utan kondom, så än en gång- är inte naiv.
En tredje anledning är att jag skulle vara väldigt nojjig över graviditet, trots att jag tar piller. Det kan jag erkänna är överdrivet.
Är man ett par så ska man kunna lita på varandra till den grad att man kan ha samlag utan kondom, annars litar man ju inte på varandra, litar man inte på varandra lär det ju finnas bättre partners.
Vågar partnern inte känns det ju som att han/hon är rädd att ha fått någon sjukdom från någon annan.