• 1
  • 2
2015-01-23, 12:05
Medlem
knarress avatar
Jag har länge funderat på hur många det är som faktiskt använder kondom när man har lyckats få med sig en dam eller en kille hem från krogen. Ingen av mina vänner använder kondom vid one night stands och de har haft klamydia flera gånger.

I förhållanden använder jag inte kondom - då skyddar vi oss på andra sätt - men när jag har haft engångsligg så skulle det aldrig komma på fråga att jag inte skyddar mig. När jag tar upp en kondom så blir den andra personen oftast förvånad. Nödvändigtvis så reagerar personen inte negativt, men ändå lite skumt som att de tänker "varför ska vi använda kondom? Tror du att jag har en könssjukdom eller?!".

Så jag undrar; hur många är ni som alltid (oftast) använder kondom? Om inte - varför (förutom den uppenbara anledningen att det inte är lika skönt)?
Citera
2015-01-23, 12:11
Medlem
norrlandsguldares avatar
Innan mitt första förhållande använde jag aldrig kondom på grund av att det inte var lika skönt och jag inte såg det som nödvändigt. När förhållandet senare tog slut och det var dags att ge sig ut på knulljakt igen så bestämde jag mig för att alltid använda kondom - och det löftet har jag hållit förutom någon enstaka gång!

Vissa blir, precis som du beskriver, lite förvånade när man nämner det. Äh, hellre det än att riskera att få en könssjukdom!
Citera
2015-01-23, 15:54
Medlem
Landsknechts avatar
Jag har i stort sett bara haft säkert sex tidigare i livet, men numera har jag en kvinna som jag älskar och vi har haft sex utan kondom sedan första gången vi träffades. Det är otroligt mycket bättre och jag kommer aldrig att gå tillbaka till att använda kondom om det tar slut mellan oss.

Egentligen kan inte ens sex med kondom kallas för "sex". Själva tanken att ens använda kondom gör mig förbannad. Kondomen är sannerligen ett djävulskt påfund.
Senast redigerad av Landsknecht 2015-01-23 kl. 15:58.
Citera
2015-01-23, 16:08
Medlem
Använder alltid kondom oavsett om det är ONS eller mer seriöst. Att vara naiv nog att lita på killar när de påstår att de är friska har jag slutat med sen ett bra tag.
Citera
2015-01-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Använder alltid kondom oavsett om det är ONS eller mer seriöst. Att vara naiv nog att lita på killar när de påstår att de är friska har jag slutat med sen ett bra tag.
Ifall du har en partner, ni har varit ''trogna'' i 2 år, skulle du fortsätta använda kondom då? Låter tråkigt.

Jag som kille skulle iallafall ge bort kondomerna till en polare då, skulle inte sätta en kondom på kuken innan samlag heller. Helt utan förvarning skulle detta ske och har hon inte tagit ansvar att ha en femidom och vägrar ligga utan kondom så är det fan ett hejdå.
Citera
2015-01-23, 16:30
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
Ifall du har en partner, ni har varit ''trogna'' i 2 år, skulle du fortsätta använda kondom då? Låter tråkigt.

Jag som kille skulle iallafall ge bort kondomerna till en polare då, skulle inte sätta en kondom på kuken innan samlag heller. Helt utan förvarning skulle detta ske och har hon inte tagit ansvar att ha en femidom och vägrar ligga utan kondom så är det fan ett hejdå.

Ja, minst sagt. Jag hade personligen sett förhållandet som meningslöst efter någon månad om kvinnan inte hade släppt till. Men varför tycker du att en femidom hade varit okej? Det är också en form av kondom och med tanke på att den skyddar mot könssjukdomar lär sex med en sådan också vara dåligt.
Citera
2015-01-23, 16:42
Medlem
Citat:

Som sagt, slutat vara naiv. Räcker med att vara nära på att åka på klamydia av en partner som var "frisk".
Träffat många killar som velat vara otrogna med mig utan kondom, så än en gång- är inte naiv.

En tredje anledning är att jag skulle vara väldigt nojjig över graviditet, trots att jag tar piller. Det kan jag erkänna är överdrivet.
Citera
2015-01-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsknecht
Ja, minst sagt. Jag hade personligen sett förhållandet som meningslöst efter någon månad om kvinnan inte hade släppt till. Men varför tycker du att en femidom hade varit okej? Det är också en form av kondom och med tanke på att den skyddar mot könssjukdomar lär sex med en sådan också vara dåligt.
Jag hade tyckt det hade varit ''okej'' för då behöver jag inte ta ansvar över något som hon tjänar på. Vet jag att jag är frisk, och har svarat negativt under 2 år så ser jag ingen anledning till att det ska vara så viktigt med kondom.
Förmodligen har ju även hon varit frisk och även trogen så då lär jag inte bli smittad, litar man inte på varandra till denna grad så bör man ju inte vara tillsammans heller.

Citat:
Som sagt, slutat vara naiv. Räcker med att vara nära på att åka på klamydia av en partner som var "frisk".
Träffat många killar som velat vara otrogna med mig utan kondom, så än en gång- är inte naiv.

En tredje anledning är att jag skulle vara väldigt nojjig över graviditet, trots att jag tar piller. Det kan jag erkänna är överdrivet.
Är man ett par så ska man kunna lita på varandra till den grad att man kan ha samlag utan kondom, annars litar man ju inte på varandra, litar man inte på varandra lär det ju finnas bättre partners.
Vågar partnern inte känns det ju som att han/hon är rädd att ha fått någon sjukdom från någon annan.
Citera
2015-01-23, 18:01
Medlem
Är det ONS så är det alltid kondom på.
Citera
2015-01-23, 19:04
Medlem
Citat:
Är man ett par så ska man kunna lita på varandra till den grad att man kan ha samlag utan kondom, annars litar man ju inte på varandra, litar man inte på varandra lär det ju finnas bättre partners.
Vågar partnern inte känns det ju som att han/hon är rädd att ha fått någon sjukdom från någon annan.

Det försökte jag och var nära att få klamydia, som sagt är slut med naivitet.
Flera av de som velat vara med mig utan kondom har haft tjejer vad säger det dig? Jo, man kan inte lita på någon.
Citera
2015-01-23, 19:24
Medlem
Citat:
Flera av de som velat vara med mig utan kondom har haft tjejer vad säger det dig? Jo, man kan inte lita på någon.
Har man ett förhållande med en person man inte kan lita på så har man ett förhållande med fel person.
Citera
2015-01-23, 20:20
Medlem
Citat:
Nära att få klamydia? Varför var du nära att få klamydia?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in