Är ni helt goa eller? När var ni i Trelleborg senast? I jämförelse med de flesta orter i detta avlånga land känns Trelleborg som staden migrationsverket glömde. Ni kanske misstar Trelleborg för Landskrona? Jag vet, det är inte lätt med geografi. Inte för jag är skåning heller, men lite koll kan man ju ha.
Ingen polisstation? Det var värst, när lade de ner den? Skylten satt iaf uppe när jag körde förbi senast även om det var ett tag sen.
Edit: verkar som den är kvar:
https://polisen.se/Kontakta-oss/Poli...ne/Trelleborg/
När det nu dessutom står att det skett i en by utanför staden kan jag med 95% säkerhet säga att det inte handlar om det som på det här stället oftast hänvisas till som "invandrare".
I Klagstorp finns det en skum snubbe som håller på med narkotikasmuggling verkar det som, polisen gör razzior där ibland, och det står lyxbilar ofta på platsen. Snubben ifråga verkar inte vara "invandrare", såg honom när jag körde förbi en gång. Skulle kunna vara han som fått påhälsning.
Det som finns i Trelleborg är ju fd-öststatspysar som är på väg ut ur landet med färjan och passar på att göra ett sista "uttag" innan de lämnar landet.