2015-01-22, 22:42
Medlem
SnobbenLs avatar
En hemmagjord inpackning för skägget eller håret för den delen.

en deciliter eller två, med olja. Vill du va riktigt sofistikerad kör nån ekologisk kallpressad olivolja från nån idyllisk by i Italien typ. Själv kör ja icas raps och det funkar finfint

ett ägg.

en pressad citron

Lite kanel

Blanda, gegga in skägget när det är torrt för bästa uppsug.

Försök verkligen behålla så mycket klägg som möjligt och ta en plastkasse som är uppklippt och tryck fast mot ansiktet och lämna andningshål på näsan. Knyt påsens handtag tillsammans i en knut på baksidan av huvvet .

Värm en handduk och kläm ur så det är lite smådroppigt. Vira över ansiktet, detta gör att skägget absorberar mycket bättre.

Ta ytterligare en handduk som är torr och vira över den fuktiga.

Gärna värmd i micron.

Okej, nu ligg ner och njut i 30 minuter upp till 3 timmar. Kan ta mer men behövs nog inte.

Sen, skölj ur varsamt med en mild tvål.

När de torkat kör gärna i lite skäggolja och massera in ordentligt i botten på ansiktshuden.

Ditt skägg kommer vara lent så in i helvete
Citera
2015-01-22, 23:03
Medlem
Cuteles avatar
Kul att jag gör liknande (ingen kanel dock) fast på mitt hår, funkar bra det med
Citera
2015-02-07, 20:55
Bannlyst
Låter bra, förstår inte varför du har i citron dock, vill du ljusa upp det eller har jag missat något?

Testa plastfolie istället för en påse, det kan du vira runt hela huvudet som ett bandage typ så sitter det bra! Gjorde så hela tiden när jag färgade håret, inpackningar tycker jag inte riktigt att det behövs för men det kanske är annorlunda om man kan lägga upp allt ovanpå huvudet istället för hängande från det haha

Kanel kan vara irriterande för vissa så det kan man vara lite försiktig med men olja och ägg tycker jag att alla skäggon och långhåriga kan testa
Citera
2015-02-11, 18:18
Medlem
SnobbenLs avatar
hehe, vet inte varför jag tog i citron och kanel. Kändes bara som saker som kan va bra för håret Har förmodligen fel, men de luktar najs.

Viktigast är dock:

1. Olja av något slag

2. Protein från äggvita som ni vet består hårstrån av mycket protein.

3. Näringsämnen i äggulan

Rekommenderar fan alla män att spara skägg i nån månad, köra friskt med inpackningar osv.

Sen trimma ner det till typ 5-10 mm körde själv 7 mm och 5 mm från öronsnibben uppåt, efter att ha sett ut som en blond bin laden ett tag.

Fy fan va gött att ha nytrimmat skägg utan några slitna toppar what so ever.
Citera
2015-02-11, 20:36
Medlem
Vad gör kanelen? Allt det andra förstår jag.
Citera
2015-02-11, 22:23
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dre
Vad gör kanelen? Allt det andra förstår jag.

Min tes är att den av nån okänd anledning är bra.

Sen funkar det även som rubbing när man smörjer in skiten, vilket kanske kan mjuka upp hårstråna lite extra så dom suger i sig extra mycket protein från äggen.

Vete fan, kör rent raps + ägg , funkar lika bra
Citera
2015-02-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Min tes är att den av nån okänd anledning är bra.

Sen funkar det även som rubbing när man smörjer in skiten, vilket kanske kan mjuka upp hårstråna lite extra så dom suger i sig extra mycket protein från äggen.

Vete fan, kör rent raps + ägg , funkar lika bra

Nej, jag köper att det funkar som rubbing!
Citera
2015-02-12, 20:42
Bannlyst
Citat:
Nej, jag köper att det funkar som rubbing!

Kan dock vara irriterande för huden så var försiktig. Jag hade själv väldigt lite i en liknande hårinpackning jag gjorde förut och även efter att jag sköljt ur allt kändes hårbotten halvt brinnande, ungefär på samma vis som när man bleker håret eller har bränt sig riktigt jävla rejält. Någon annan krydda, typ kardemumma kan kanske fungera?
Citera
2015-02-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Kan dock vara irriterande för huden så var försiktig. Jag hade själv väldigt lite i en liknande hårinpackning jag gjorde förut och även efter att jag sköljt ur allt kändes hårbotten halvt brinnande, ungefär på samma vis som när man bleker håret eller har bränt sig riktigt jävla rejält. Någon annan krydda, typ kardemumma kan kanske fungera?

Kanel, kardemumma, börja låta mer som julbak än som skäggvård det här. Kan man inte blanda i lite scrub från butik bara?
Citera
2015-02-13, 00:02
Bannlyst
Citat:
Kanel, kardemumma, börja låta mer som julbak än som skäggvård det här. Kan man inte blanda i lite scrub från butik bara?

Billigare med kardemumma och större chans att man har det hemma, slipper massor av konstiga ingredienser gör man också. Vill du ha riktig skrubb så är det bara blanda olja och socker men vet inte hur det blir med socker i skägg.

Edit: vad är det för fel på julbak? Obstinat som jag är tänker jag ha i pepparkakskryddor nästa gång, kliar det i hårbotten är det ditt fel!
Citera
2015-02-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Billigare med kardemumma och större chans att man har det hemma, slipper massor av konstiga ingredienser gör man också. Vill du ha riktig skrubb så är det bara blanda olja och socker men vet inte hur det blir med socker i skägg.

Edit: vad är det för fel på julbak? Obstinat som jag är tänker jag ha i pepparkakskryddor nästa gång, kliar det i hårbotten är det ditt fel!

Gör det ordentligt. kör senap, lök och sill så har du snart hela julbordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in