2015-06-03, 11:23
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organismen12
Fy fan det här har varit den sämsta början på en odlingssäsong sedan jag började 2010. Alla växter är uppe men tillväxten är slö som fan då vädret har varit konstant skit. Kom igen nu för fan det är juni det börjar fan bli löjligt. Skulle vara värt att flytta till spanien för att odla och bo

Just av rädsla för detta så satte jag mina första 20 april och mina sista igår.

55 frön sammanlagt, nån jävel ska väl klara sig..
Citera
2015-06-03, 14:48
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Så länge det inte är i sen juli / augusti kan du nog va lugn

Börjar se bättre ut hos mig med värmen och vädret iallafall äntligen kommer sommaren! Eller ?
http://imgur.com/Lex1u5T
Värmen väntar jag fortfarande på..
Hos mig ser det bättre ut än vad det har gjort tidigare men fortfarande skitväder!
Är ledsamt att säga att det ser bättre ut när det ser ut såhär:
http://i.imgur.com/5GoOfno.png
Och såhär har det senaste dygnet sett ut:
http://i.imgur.com/xtbREE1.png

Som någon sa, man skulle ha flyttat till Spanien...
Citera
2015-06-03, 17:09
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Värmen väntar jag fortfarande på..
Hos mig ser det bättre ut än vad det har gjort tidigare men fortfarande skitväder!
Är ledsamt att säga att det ser bättre ut när det ser ut såhär:
http://i.imgur.com/5GoOfno.png
Och såhär har det senaste dygnet sett ut:
http://i.imgur.com/xtbREE1.png

Som någon sa, man skulle ha flyttat till Spanien...

Fyfan, det blir inte lätt det där .. Har du några backup frön eller ?

HAde nog skaffat några snabba 2 till 2 &½ månaders plantor som du kan sätta nu också ifall dom växer så sakta att du får pissig utdelning.
Senast redigerad av Utomhus123 2015-06-03 kl. 17:25.
Citera
2015-06-03, 18:53
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Fyfan, det blir inte lätt det där .. Har du några backup frön eller ?

HAde nog skaffat några snabba 2 till 2 &½ månaders plantor som du kan sätta nu också ifall dom växer så sakta att du får pissig utdelning.
Nja har 10 afghan men dom är inte auto eller feminiserade... Har ju också freebies men vet inte om det är lönt att lägga ned tid på såna då man inte vet vad det är för något.
Gissar att det är bäst med auto här i norrland, får kanske ta och lägga en beställning på ett par nya utifall detta skiter sig.
Vet du/ni någon sida med snabb leverans?
Citera
2015-06-03, 20:27
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Nja har 10 afghan men dom är inte auto eller feminiserade... Har ju också freebies men vet inte om det är lönt att lägga ned tid på såna då man inte vet vad det är för något.
Gissar att det är bäst med auto här i norrland, får kanske ta och lägga en beställning på ett par nya utifall detta skiter sig.
Vet du/ni någon sida med snabb leverans?
cannaseeds.dk tog 4 dagar, nordenseeds lite över en vecka. Tror alla ligger mellan 3-7 dagar.
Citera
2015-06-03, 20:44
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
cannaseeds.dk tog 4 dagar, nordenseeds lite över en vecka. Tror alla ligger mellan 3-7 dagar.
Ah okej, var inne och surfade runt på nordenseeds när jag såg att du svarade, tycket Auto Viking Thor verkade mycket intressant och deras frön verkar vara bra för vårat klimat Men ska kolla på cannaseeds.dk också innan jag lägger någon beställning
Tack för svar!
Citera
2015-06-03, 20:47
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ah okej, var inne och surfade runt på nordenseeds när jag såg att du svarade, tycket Auto Viking Thor verkade mycket intressant och deras frön verkar vara bra för vårat klimat Men ska kolla på cannaseeds.dk också innan jag lägger någon beställning
Tack för svar!

Kör själv 5 st thor (4 kvar efter en hård natt utan skydd) och dom verkar trumma på fint. Blueberryn skulle jag nog vara mer försiktig med, även NL.
Citera
2015-06-03, 21:04
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Kör själv 5 st thor (4 kvar efter en hård natt utan skydd) och dom verkar trumma på fint. Blueberryn skulle jag nog vara mer försiktig med, även NL.
Låter lovande det!
La precis en beställning på 5st thor men förstår inte riktigt hur jag ska betala med banköverföring (har swedbank).
Har du (eller någon annan) betalat med banköverföring och kan förklara hur jag ska göra?
Ser ju inte direkt ut som det bruka göra när man betalar med banköverföring, här kommer en bild iaf:
"borta"

Mycket tacksam om någon kunde ta sig tid och hjälpa en liten stackare
Senast redigerad av DirtyNorth 2015-06-03 kl. 21:40.
Citera
2015-06-03, 21:19
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Låter lovande det!
La precis en beställning på 5st thor men förstår inte riktigt hur jag ska betala med banköverföring (har swedbank).
Har du (eller någon annan) betalat med banköverföring och kan förklara hur jag ska göra?
Ser ju inte direkt ut som det bruka göra när man betalar med banköverföring, här kommer en bild iaf:

Mycket tacksam om någon kunde ta sig tid och hjälpa en liten stackare

Betala(ning?) till utlandet heter det i Swedbank, följ instruktionerna.

Men fröna skickas inrikes.

Btw, ditt bokoningsnummer står i din priontscreen, vet inte vad man kan få ut av det men ville ge dig en hu.
Senast redigerad av Utomhus123 2015-06-03 kl. 21:54.
Citera
2015-06-03, 21:41
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Betala(ning?) till utlandet heter det i Swedbank, följ instruktionerna.

Men fröna skickas inrikes.

Btw, ditt bokoningsnummer står i din priontscreen, vet inte vad man kan få ut av det men ville ge dig en hu.
Tog bort länken, tackar! Såg nu att det inte spelade så stor roll då du hade citerat, haha.
Okej, aldrig gjort det men ska in på swedbank och se om jag lyckas!
Senast redigerad av DirtyNorth 2015-06-03 kl. 21:45.
Citera
2015-06-03, 21:54
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Tog bort länken, tackar! Såg nu att det inte spelade så stor roll då du hade citerat, haha.
Okej, aldrig gjort det men ska in på swedbank och se om jag lyckas!

Länk borta . Ja det ska du nog klara av hehe..
Citera
2015-06-03, 21:59
Medlem
Utomhus123s avatar
Jag har haft en tanke, att man skulle ta och byta 5g mot 5g när alla har sin skörd, dom som vill vara med då förstås. Problemet är ju att alla kanske inte är så smidiga när det gäller förpackning.'

Är det något man kan tänka sig, typ, här är min planta >bild< jag skulle vilja byta 5g mot 5g av XX.

Helt enkelt för att man ska kunna testa så många olika strains så möjligt inför nästa år,

Ursäktar dubbelpost
Senast redigerad av Utomhus123 2015-06-03 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in