Ja då börjar det närma sig eller ja, inte riktigt men jag planerar på att sätta
ut två germade frön om en månad (24 april, zon 2.5 typ). För att sedan sätta 2 nya veckan där på och 10 maj åker resterande 10 ut

Har hittat en kanske 2 bra spots.
Har tänkt mig använda mig av en odlingsplatta med fuktmatta i botten och på krukorna för att hålla undan fåglar och annan skit så blir det
en sån här anordning. (ska alltså odla från germat frö utomhus)
Efter att dom växt i 2 veckor så blir det hål i marken med 50% jord, 25% perlite och 25% gödsel. Kommer även kalka jorden något då detta är på ett kalhygge med 70% Barr, 30% Löv-skog runtikring.
Blodmjöl blir ett måste då jag läst om andras problem med rådjur och annan skit. Det blir auto feminisereda frön från nordenseeds.com. 3
Blueberry, 3
Sativa, 3
Northern Lights och 5 stycken
Thor. Om någon av plantorna växer riktigt fort kommer det tas sticklingar på denna/dessa för att sedan tillsluta såret med Vax och ge den lite extra veg näring.
Funderar även på att beställa några
Semiauto Nepal x Danes Candy från
http://cannaseeds.dk/ eller liknande för att maximera och eliminera risken för att allt går åt helvete.
Det jag har lite problem med är att ta sticklingar på autos då jag vet att blomningstiden är den samma som moderplantan, men om det är någon som växer bra redan i början av maj så anar jag att det kan bli värt det. Någon med erfarenhet som gjort ett ordentligt jobb med sticklingar på autos ?
Första gången jag odlar öht och kan behöva tips osv men har läst på som en galning i flera dagar och gör det nästan som hobby nu om dagarna, är såå taggad !
Ändring: Och vilket N-P-K värde ska näringen ha ? Är lite svårt då en del säger bu och bä under den och den perioden. Någon som har lust att göra en mindre "guide" för detta?