2015-01-22, 07:07
Medlem
Tjena tänkte ta ett sms lån endast för att dubbla pengarna på ca en månad lånar 8000:- och betalar tillbaka 9100;. Nu till frågan vilka kan se att jag har tagit ett sms lån kan några myndigheter eller social kanske se det? Till exempel kan banken kolla och se att jag har tagit ett sms lån tacksam för svar
Citera
2015-01-22, 07:16
Medlem
_alla_ ser att du har tagit ett lån oavsett vad för form.
Det kommer garanterat stå på ditt konto där pengarna sätts in.

Om du däremot gör så att du lånar på annans namn/kontonummer så syns det inte.
Citera
2015-01-22, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkakommapanamn
_alla_ ser att du har tagit ett lån oavsett vad för form.
Det kommer garanterat stå på ditt konto där pengarna sätts in.

Om du däremot gör så att du lånar på annans namn/kontonummer så syns det inte.
Jo jo det är ju klart men hur länge står det med , och är det värt det
Citera
2015-01-22, 07:30
Bannlyst
Vem fan betalar 1100 i ränta för en månad? Låna av en kompis eller något istället. 1100 är fan ett rån.
Citera
2015-01-22, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatsuppez
Jo jo det är ju klart men hur länge står det med , och är det värt det

Det står med för evigt i stort.
Du har ju "historik" på ditt konto.

Dock har jag för mig att banken endast sparar uppgifter i 90 dagar. (Därav soc ber om 3-måndaers papper)
Citera
2015-01-22, 08:24
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatsuppez
Tjena tänkte ta ett sms lån endast för att dubbla pengarna på ca en månad lånar 8000:- och betalar tillbaka 9100;. Nu till frågan vilka kan se att jag har tagit ett sms lån kan några myndigheter eller social kanske se det? Till exempel kan banken kolla och se att jag har tagit ett sms lån tacksam för svar

Hur ska du dubbla pengarna på en månad har du tänkt dig?
Poker? Betting?

Vad händer om du inte dubblar, och inte kan betala tillbaka?
Citera
2015-01-22, 08:30
Medlem
Citat:
Det står med för evigt i stort.
Du har ju "historik" på ditt konto.

Dock har jag för mig att banken endast sparar uppgifter i 90 dagar. (Därav soc ber om 3-måndaers papper)

Tror var lite fel

Banken har via lag ett krav på sig att det ska arkiveras och kunna hämtas ut upp till 10 år bakåt i tiden. Så om en kund ringer in idag om ett kontoutdrag från 2005 så ska banken kunna ta fram det.
Citera
2015-01-22, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devis
Tror var lite fel

Banken har via lag ett krav på sig att det ska arkiveras och kunna hämtas ut upp till 10 år bakåt i tiden. Så om en kund ringer in idag om ett kontoutdrag från 2005 så ska banken kunna ta fram det.

Aye-aye blev lite fel i texten!

Menade givetvis att Banken har alla uppgifter länge men oftast så brukar man endast kunna se 90 dagar bakåt om man inte ber om mer.
Citera
2015-01-22, 11:02
Medlem
fast jag tror att TS menar om det syns hos UC eller liknande, om andra företag får tillgång till vem som gjort en kreditprövning, fast jag kan ha fel.
Dock känns det som att TS inte går en ljus framtid till mötes, ta ett sms-lån för att fördubbla sina pengar, antingen ska han köpa droger och sälja vidare, eller så lever han i en fantasivärld, bägge orsakerna brukar dock sluta illa.
Citera
2015-01-22, 11:49
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Aye-aye blev lite fel i texten!

Menade givetvis att Banken har alla uppgifter länge men oftast så brukar man endast kunna se 90 dagar bakåt om man inte ber om mer.
Också fel. Du kan alltid se 15 månader tillbaka i din internetbank. SEDAN får man be om mer.
Citera
2015-01-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Också fel. Du kan alltid se 15 månader tillbaka i din internetbank. SEDAN får man be om mer.

Jag har Swedbank och jag har endast haft tillgång till 3 månader om jag inte ber om mer - även på internet historiken! :s

Någon som har Swedbank med som kan rätta mig och möjligen guida mig till min fulla historik? - Något måste jag ju ha missat totalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in